Ta strona korzysta z ciasteczek, jeśli się z tym nie zgadzasz zamknij bloga lub wyrzuć komputer przez okno.
Posted by : Otai poniedziałek, 2 marca 2015

Chociaż jutro ten oto twór zostanie upubliczniony w pdfie Waneko zwanym "Mangamix Neo"  (polecam zobaczyć, to miłe jak polski komiks w stylu mangowym się rozwija i jest wiele ukrytych talentów, które wychodzą z ukrycia, albo które nie uciekły jeszcze do zagranicznych wydawców) postanowiłam opublikować swój komiks jeszcze dziś... Zważywszy, że mój komiks znajduje się na dwieścieosięmdziesiątktórejśtam stronie z czterystu i trzeba będzie się przekopać przez całość, to może tak będzie dla niektórych czytelniej... Tak, że dziś, przedpremierowo... 

  Zgodnie z obietnicą zamieszczam mój komiks z 4 kwartału 2014 roku pod tytułem "Kamień". Historię tę pierwszy raz opowiedziałam najprawdopodobniej już w 2013 i nie mogłam się zebrać do jej narysowania. Stwierdziłam po ponad roku, że w końcu się zbiorę w sobie i dzięki wyznaczeniu sobie deadline na konkurs komiksowy ogłoszony przez Waneko zrealizowałam projekt. Jak można się domyślić nic w nim nie osiągnęłam*, ale przynajmniej zrobiłam to, co chciałam zrobić, a nigdy się nie mogłam zebrać. Widziałam dużo lepsze prace od swojej, które nic nie wygrały, widziałam w wyznaczonych do nagrody taką, na którą nawet nie zwróciłabym uwagi - życie.** Wiadomo - każdemu spodoba się co innego i to w sumie jest fajne. W początkowym założeniu manga planowana była na dwa rozdziały, ale na potrzeby dostosowania do formy konkursowej zmieściłam go w 7 stronach. Szalona ja! W ramach konkursowej korekty zmieniony został wygląd i pozycja głównego bohatera w szkole - pierwszy projekt można znaleźć tutaj. Poza likwidacją elementów fabuły i wyglądu bohatera musiałam też całkiem sporo sugestii co gdzie i jak i musiałam dostosowywać się do wykonywania zmian, ale koniec końców nie było dramatu. Wracając do mojej pracy, bo to o niej chcę tu też napisać, niestety nie usatysfakcjonowała mnie - niestety nie da się narysować fajnej pracy na konkurs ciągnąć jednocześnie 3 prace, biorąc pod uwagę moje zdrowie to chyba cud, że ją wykonałam na czas (na pierwszy termin, czyli 30 grudnia ;D). Kolejnym założeniem było, że historia ma być bezdennie głupim siodzio i to według moich odczuć udało mi się akurat osiągnąć.










W ogóle to uważam, że przynajmniej moje umiejętności rastrowania i typesettingu się całkiem poprawiły :D. Teraz trzeba by popracować nad samym rysunkiem, ale kiedy? Ostatnio znowu jestem zajechana przez pracę (rzut petardą we mnie przez bandę kretynów jako wisienka na torcie zmęczenia życiem), że mogę tylko upadać na ryja, żeby naładować energię na kolejny dzień. Niemniej jednak koncepcja komiksowa na rok 2015 jest taka, żeby na wakacje narysować coś i wydrukować, a także żeby zająć się troszeczkę rysowaniem komiksów do wrzucania online (żeby np. ktoś więcej to zaczął czytać niż stali wspieracze mojej papierowej twórczości, którym i tak jestem wdzięczna za wszystko). Oczywiście umówmy się, że koncepcja ogólna to przede wszystkim przeżyć i to ona będzie decydowała o tym, czy koncepcję komiksową uda się zrealizować. Szkoda, że nie jestem młodym pokoleniem, które ma szybki skok poziomu i muszę robić bardzo małe kroczki, ale mówi się trudno :D. 

P.S. W ramach wyjaśnień, gdyby pojawiły się tu inne anony, które zakładają, że ludzie to zawistne bestie pozwolę sobie dodatkowo rozwinąć myśli:
* chodzi tu oczywiście o to, że nie jestem usatysfakcjonowana jeszcze poziomem mojej pracy i dlatego to dla mnie jasne, że mogłam nic nie osiągnąć w tym konkursie. Widać to po drugiej części notki, że chciałabym popracować jeszcze nad rysunkiem
** to, że normalnie nie zwróciłabym uwagi na jakąś mangę, gdyby nie wygrała jest prawdą - tak jak nie każdy przeczytałby parodię siodzio, kupujemy różne gatunki mang, a innych nie czytamy w ogóle, to chyba normalne.

{ 18 komentarze... read them below or Comment }

  1. podoba mi się twoja logika - nie wygrałam ja i jakaśtam praca która mi się podobała = konkurs był niesprawiedliwy :D są gusta i guściki haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, czy ty przeczytałeś tę notkę, czy tylko przyszedłeś wpisać randomowy tekst nie mający z nią nic wspólnego? Szukasz teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma? :D A może pomyliły ci się blogi, na którym miałeś wpisać ten komentarz? Jeśli jednak pisałam niejasno dla kogoś, kto nie odwiedza mojego bloga regularnie, ale w sumie nowych gości się nie spodziewałam, więc...

      może napiszę ci w punktach powtórkę z mojej notki, dla upewnienia się czy na pewno ją zrozumiałeś:
      1. Pisząc, że łatwo się domyślić, że moja praca nic nie osiągnęła miałam na myśli jej poziom, a nie niesprawiedliwość konkursu, żeby to było jasne. Sam konkurs jak można było wywnioskować czytając notkę, był dla mnie tylko dodatkiem mającym wymóc na mnie jakiś deadline.
      2. Widziałam dużo lepsze prace od swojej, które nic nie wygrały nie równa się niesprawiedliwości tylko wysokiemu poziomowi prac w konkursie, co nawet podkreśla to, że nie czuję się jakoś źle z tym, że nie wygrałam.
      3. Wśród nagrodzonych prac widziałam jedną, na którą normalnie nie zwróciłabym uwagi. Innymi słowy jeśli to zdanie było zbyt mało rozwinięte: gdyby nie wygrała to pewnie bym jej nie przeczytała, bo to nie mój styl. Na pewno nie każdy czyta też parodię siodzio i normalnie nie sięga po taki gatunek.
      4. Napisałam, że to nawet fajnie, że każdy ma inny gust.

      Co do tego, że są gusta i guściki się absolutnie zgadzam - sama kupuje np. właściwie te mniej popularne mangi wydawane w Polsce, bo bardziej mi pasują niż mainstreamowe sioneny albo krwawe seineny.

      Ogólnie jestem osobą naprawdę całym serduchem za tym, żeby jak najwięcej osób w Polsce komiksy w stylu mangu rysowało, jak najwięcej takich konkursów się odbywało, jak najwięcej ludzi wygrywało i raczej nie myślę tu o sobie, ale o ogóle - bardzo mi szkoda, że nasz rynek nie rozwinął się tak jak niemiecki pod tym względem - tam poziom wydawanych komiksów inspirowanych mangą jest taki, że zmietliby właściwie wszystkich naszych - ale też dlatego, że tam od dawna ludzie widzą, że mają szansę i pracują z większą motywacją. Dlatego mm nadzieję, że Mangamix Neo zbudzi niektórych niczym feniks z popiołów i polski komiks mangowy pójdzie troszkę dalej.

      No i kurcze, taki krótki komentarz, a ja się tak rozpisuję, pewnie na moją fascynację rozwijaniem polskiego rynku rysowniczo-mangowego poświęcę kiedyś inną notkę. :D

      Usuń
  2. Jezusie Chrystusie! Tak bardzo czekałam na "Kamień"! Byłam w ogóle ciekawa skąd ten tytuł :o! Idealnie to wykombinowałaś! Nie sądziłam, że to od kamienia, który spełnia życzenia BANG! Znaczy... Boga kamienia XD! (?!) Komiks krótki, ale za to świetny i zabawny ^___^. Ja bym z tego dłuższą historię zrobiła! <3 Pomysł się nadaje!
    Co do pomysłu ze wstawianiem swoich komiksów na internety to... JAK NAJBARDZIEJ! XD Ja bym chętnie sobie poczytała w internetach, a potem kupiła jak będzie trochę pieniędzy <3. Jeżeli będzie więcej takich miłych dzieł jak to - to jak najbardziej! Bo jestem wniebowzięta *___*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię proste tytuły - "Ziemniak", "Kamień" - idealnie sprawdzają się do takich komiksów. Może jak kiedyś narysuję coś porządnego, to wtedy nazwę to porządnie, o :D

      Usuń
    2. Tytuł jak dla mnie idealny >D! Wzbudza ciekawość jednym słowem!

      Usuń
    3. W ogóle wrzuciłam na bloggera tylko dlatego, że pisałaś, że chcesz zobaczyć XD.

      Usuń
  3. Ale fajnie ci ten komiks wyszedł *A* a w jakim programie rysowałaś to i rastrowałaś jeśli można spytać? bo wyszło suu uper r

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysowałam to w programie zwanym kartka papieru i cienkopis, a rastrowałam w programie Manga Studio :)

      Usuń
  4. Jeju, cudowną masz kreskę! I bardzo mi się Twoja praca podoba :D
    Historię mogłabyś z tego zrobić dłuższą, chętnie bym poczytała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Zobaczę jak mnie natchnienie kiedyś dopadnie, bo do tej historii zbierałam się od 2013 roku XDD

      Usuń
  5. Dobrze, że wstawiłaś swoją pracę, bo do samego magazynu jeszcze nawet nie zaglądałam, a nawet jak już kiedyś zajrzę to wątpię, że uda mi się przebrnąć przez całość. Znasz może tytuł prac, które został nagrodzone? Bo do nich akurat chyba warto byłoby zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym nawet bardziej polecała poczytać niektóre nienagrodzone niż wszystkie nagrodzone XD. Bardziej kojarzę autorów niż tytuły prac nagrodzonych, ale chyba ktoś na facebooku podał w komentarzu pod Mangamixem Neo tytuły. Ja tam polecam przejrzeć całość :D

      Usuń
  6. Jestem pod wrażeniem, że udało się w 7 stronach zmieścić całą historię w sensowny i spójny sposób. Dowiedzieliśmy się o co chodzi, udało nam się w jakimś stopniu poznać bohaterów, dostaliśmy dużo fajnego humoru, a i nawet jakaś puenta na koniec była :) Widać, że komiks jest starannie wykonany, jest taki czysty, bardzo ładnie operujesz też rastrami.
    W sumie cały Mangamix przejrzałam na razie tak pobieżnie na szybko, nawet nie wiem, które prace są zwycięskie XD (mniemam, że pewnia ta, która jest na okładce, ale muszę gdzieś poszukać listy). Oprócz Twojej histori w pamięcie zapadła mi ta o potworze od jabłek (klimat trochę jak w mangach Junjiego Ito :P) i mini komiksy o myszkach XD Niektóre kimiksy miały bardzo ładną kreskę, ale oprócz tego nic mnie w nich nie urzekło. Zdziwił mnie fakt, że spora częśc historii była związanych z przemocą lub śmiercią. Nie wiedziałam, że nasze społeczeństwo jest takie pesymistyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D
      Ktoś inny miał pierwsze miejsce, to z okładki miało jedno z głównych~~ W ogóle w pierwotnej wersji miała być sklejka z różnych artów, ale chyba nie wyszło XDD.

      Ja też się poczułam zaskoczona ilością tych strasznie poważnych historii...

      Usuń
  7. Historia zdecydowanie za krotka! Fajnie byłoby przeczytać kontynuacje tej sympatycznej, lekkiej i zabawnej mangusi ;3 W ogóle to umiejętności rastrowania i typesettingu niektórzy mangacy mogliby się od ciebie uczyć. Wszystko ładnie przedstawione i zapełnione :). Pozazdrościć!
    Powodzenia w dalszej pracy! : D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórym by się przydało zrozumień, że typesetting też może dużo poprawić odbiór mangi, ja kiedyś kompletnie tego nie potrafiłam i nie zwracałam na to uwagi, ale odkąd zaczęłam, zauważyłam, że efekt jest dużo lepszy.
      Dzięki <3

      Usuń
  8. Gdy zobaczyłam pierwszy kadr myślałam, że będzie coś horrorowatego (czyżbym nie zauważyła okładki?), ale i tak całkiem mi się spodobała. W sumie, to jedna z mang, które zapamiętałam z lektury mangamixu.
    Właściwie, to gdzie była informacja, które prace wygrały? Przeoczyłam to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno gdzieś na facebooku były, ale teraz chyba już nie znajdę XD

      Usuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -