Posted by : Otai niedziela, 31 sierpnia 2014



Myślałam, że ten miesiąc będzie biedniejszy, ale koniec końców udało mi się zebrać 5 książeczek :D! Tym samym w posiadanych doujinach ląduje CLAMPowy,a w zakończonych mangach "Seven Days". Najpierw przekleję tu może info o doujinie:

Tytuł: Flower Mask Picture - CLAMP
Ilość tomów: 1
Wydanie: selfpublishing, język angielski
Gatunek: doujinshi
Opis: 3 historie z 3 pairingami z mang CLAMPA: Chii x Hideki, Kuro x Fai, Kobato z Fujmoto - poziom rysunków jest nierówny, bo każdą historię wykonywał inny rysownik
Dlaczego mam to na półce: to jeden z tych doujinów popularniejszych artystów, które się szybko rozchodzą, więc jak był pre-order na reprint to spanikowałam i zamówiłam póki była szansa xDDD

W sumie dj zamówiłam przede wszystkim dlatego, że był to już dodruk (nie ma to jak być popularnym i mieć popularne fandomy, można robić dodruku ;) i wiedziałam, że jesli zachcę mi się go zamówić potem to już go nie będzie. Mam co do niego trochę mieszane uczucia, bo jakościowo przypomina inne doujiny, które posiadam, a kosztował nieco więcej - mógł mieć na to wpływ np. skład, wybór drukarni, ceny dostsosowane do zagranicznych rynków, albo fakt, że są tu umieszczone historie rysowane przez 3 różne osoby. Mam jednak nadzieję, że to właściwie jednorazowy taki przypadek i że doujiny z Polski będą się utrzymywać cenowo na tym pułapie +/-15 zł (chyba, że będą miały 200 stron tak jak HWWN) i to nie jest nowy trend, a raczej wynik róznych czynników, które mogły się wydarzyć, bo inaczej będę musiała zrezygnować z kupowania części twórczości fanowskiej(którą kupować uwielbiam, zwłaszcza, jeśli mówimy o self-publishingu). Papier jest ten śliski (tk jak np. w moim dj, albo w podręcznikach szkolnych), stron jest w okolicach 90, a w gratisie dostaje się zakładkę. Jest dużo ślicznych guest artów, a same historie tak jak mówiłam są rysowane przez 3 różne rysowniczki (rysowników?) - i są to rysownicy na zupełnie różnym poziomie - mamy tutaj elegancko narysowany dj z Chobbitsów, ale również zupełnie chaotyzną kreskę np. przy doujinie Kobato. Napisałam już to w opinii do autorek, ale w niektórych miejscach odnosi się wrażenie, że komiks nie był rysowany pod druk, tylko pod internet (brak wewnętrznych marginesów). Na pewno jest to raruś jak każdy doujin, poza tym bardzo dorze, że ludzie drukują swoją radosną twórczość. Teraz autorki pewnie będą wiedziały co i jak i przy kolejnych komiksach bedzie duży postęp - sama to po sobie widzę XDD.

Przy "Seven Days" oczywiście musiał mi się trafić felerny egzemplarz w prenumeracie (zamówionej w grudniu XD), mimo tego, że jest tyle dobrych egzemplarzy. Na Kotori mi nawet napisali, że mogą mi wymienić na którymś konwencie - problem w tym, że na razie na konwenty się nie wybieram. ;) Ech, zawsze trafi na mnie. Co mi się felernego przytrafiło? Ano klejenie z kolorową stroną: 


Swoją drogą mam nadzieję na kolejne tytuły tej autorki w Polsce, może niekoniecznie na Ten Counta, który się zrobił ostatnio nieco PWP, a zapowiadał się na bardziej zrównoważony tytuł, ale pozostałym kibicuję i wydaje mi się, że się przynajmniej jeszcze jednego w końcu doczekam :). SD to dobra manga na wdrożenie się w tematykę BL, bo jest tytułem bardzo delikatnym, dlatego dobrze wspominam z nim swoje drugie początki z tym gatunkiem. 

7 tomik Karnevala i 4 tomik Emmy zakupiłam na konwencie B6: the Game, żeby nie rozkminiać jak tu zamówić paczuszkę, skoro tylko 2 tytuły chcę kupić w tym miesiącu. Karneval się jako tako rozkręca, nie jest to może ulubiona manga, jaką mam w kolekcji, ale w sumie czytadło całkiem niezłe. Nie oszukując nikogo zdecydowanie wolę, kiedy na kartkach mangi zamiast mniej lub bardziej cycatych bab pojawia się np. taki doktor Akari ~~. I uwielbiam wstawki o seiyu z końca tomików :D! Emma natomiast w 4 tomie zakręca kółko po rozstaniu i fabuła zaczyna się rozkręcać - muszę przyznać, że ten tytuł to (chociaż nie jestem wielką fanką romansideł) jedna z najbardziej wciągających mnie mang obecnie wydawanych w Polsce. Ostatnio czytałam porównanie mangi i anime, bo słyszałam, że jest duża różnica i bałam się, że ta różnica może dotyczyć samego zakończenia, jednak to co przeczytałam zachęciło mnie do sięgnięcia w najbliższym czasie również po anime. To takie dziwne, że w sumie poza Hakimem nie mam tam jakichs ulubionych postaci, a jednocześnie historia jest interesująca. 

I na koniec dotarł do mnie darmowy, 4 tom "Pet Shop of Horrors", który wygrałam w konkursie rysunkowym wydawnictwa :D. Mam nadzieję, że wydadzą tę mangę do końca mimo opóźnień (nadal nie tak wielkich jak w przypadku Yumegari), bo to również jest jeden z tych "lepszych" do czytania tytułów na mojej półce... Może ja jednak rzeczywiście jestem starszej daty i dlatego takie tytuły podobają mi się najbardziej XD?

I to by było na tyle podsumowania w tym miesiącu :D




{ 8 komentarze... read them below or Comment }

  1. Jednak napisałaś notkę na czas :D
    Tez mam felerny egzemplarz Seven Days. Boję się go otwierać zbyt często, żeby mi czasem kartki nie zaczęły wypadać @__@ Drukarnia się tym razem nie spisała...
    Ten Count nieźle przyspieszył i mój entuzjazm co do tej serii nieco zmalał... a wszystko z początku szło tak fajnie i zapowiadało się na bardzo dobre mangu.
    Cieszę się, że jest ktoś jeszcze kto lubi Akariego :D Mój ulubiony bohater z Karnevala, razem z Hirato XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było tego wiele, ale po prostu źle się czuje (tak przed początkiem roku X'D!) i myślałam, że nawet z łóżka nie zejdę, żeby fotki zrobić.

      Ten Count chyba byłby najlepszy gdyby rzeczywiście szło zgodnie z listą XD

      Ja bym eszcze dorzuciła Yogiego, bo we trójkę są najlepsi XDD

      Usuń
  2. Biedne Seven Days. T.T Aż boję się zamówić ten tytuł, nie chce felernego egzemplarza a znając moje szczęście tez na pewno na taki trafię. T.T
    4 tomik PetShopa <3 Muszę w końcu zrobić jakieś zamówienie z mangami, bo już jestem strasznie do tyułu!
    Karneval to ogólnie taki niezobowiązujący, ale sympatyczny tytuł, bohaterowie są fajni. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jednak macać takie rzeczy na konwentach XD Ja póki co od Kotori nie biorę przedpłat w ciemno, teraz będę oglądała (jak wydadzą coś, co chcę XD)

      Usuń
  3. Kocham twój blog :D codziennie na niego zaglądam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję XD Chociaż do końca września się tu na razie nic nie pojawi xd

      Usuń
  4. Wszystkich zainteresowanych self-publishingiem, czyli możliwością samodzielnego wydania własnych prac, zapraszamy do sprawdzenia naszego portalu wydacksiazke.pl. Przetestuj system, w którym możesz samodzielnie zaprojektować i opublikować własną książkę.

    Pozdrawiamy
    WydacKsiazke.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, Emma... Ja nadal czekam na wysłanie mojej paczki z Gildii, żeby w końcu dostać Emmę, tom 4, w swoje łapki *o* Obawiam się, że paczuszka jednak nie przyjdzie przed moim wyjazdem na studia i dużo czasu minie zanim dostanę w łapki swój tomik ;_;

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -