Posted by : Otai środa, 1 stycznia 2014

Nie powinnam pisać tej notki tak szybko, bo dzieło mojego życia (taa, jasne) czeka w poprzedniej notce na uznanie (lol)... Z drugiej strony jednak dzisiejszy dzień, Sylwester tak zwany, jest idealnym dniem na podsumowanie tego roku. Dobra, nieważne, mam już 2014 XD... U mnie podsumowanie to dotyczyć będzie obejrzanych anime, dram azjatyckich pochodzących z roku 2013. To czas zacząć ranking!


Na początek wypiszę co z produkcji z 2013 obejrzałam w tym roku, żeby sobie ułatwić. Wiele to tego nie będzie.
*
Anime z 2013, które obejrzałam całe: Chihayafuru 2, Free!, Hataraku Maou-sama!,  Kotoha no Niwa, Shingeki no Kyojin
*
Anime z 2013, które kontynuuję: Brothers Confilct 1/12, Ace Of Diamond 2/26, Karneval 1/13, Kuroko no Basuke 2 11/26, Kyoukai no Kanata 3/12,  Makai Ouji 4/12, Meganebu 8/12, Samurai Flamenco 10/22, Yowamushi Pedal 11/38
*
Dramy z 2013, które obejrzałam w całości: Itazura na Kiss ~Love in Tokio~, Kogure Shashinkan, Last Cindirella, Limit,  Rich Man Poor Woman in New York, Saikou no Rikon, xxxHolic, So Long!, Yamadakun to Nananin no Majo
*
Dramy z 2013, które kontynuuję: Garo 3 Yami ni Terasu mono 1/25, Zyuuden Sentai Kyoryuger 7/51, Kamen Rider Wizard 35/53, Pin to Kona 2/10, Nakuna, Hara-chan 1/10, Onteki Oneesan 2/9

Skoro wiem już z czego wybierać postaram się zmierzyć z bardzo trudnymi wyborami i dać odpowiedź na pytania.


ULUBIONA DRAMA 2013
Mimo że nie oglądałam w tym roku oszałamiającej liczby dram to wybór był trudny, bo z rzeczy, które ukończyłam oglądać większość była w jakiś sposób fajna. Niemniej jednak wybór musiał na coś paść.

Yamada-kun to Nananin no Majo




Ekranizacja mangi o tym samym tytule, mieszcząca się w 8 przyzwoicie krótkich odcinkach. Tłumaczenie Hohoemi z grupy lizards@DEEP, można obejrzeć je też na drama-online.pl. Magiczne moce, zamiana ciał, klub zjawisk paranormalnych i dużo całowania kobieta x facet, facet x facet, dziewczyna x dziewczyna, stary x młody, taka magia XD. Tak naprawdę chciałabym, żeby każdy to obejrzał, nie tylko fan azjatyckich seriali. Jest to tak przyjemna i relaksująca historia, a aktorzy idealnie podążają za absurdem całości. Zarówno bohaterów i bohaterki można polubić, a nie jest to pozycja męcząca czy wymagająca intensywnego myślenia, a jednak interesująca, tak że nawet dla zapracowanych osób będzie w sam raz.


ULUBIONA ROLA ŻEŃSKA 2013
Miki Honoka jako Aihara Kotoko z "Itazura na Kiss ~Love in Tokio~
Dziewczę rośnie w oczach :D - najpierw główna rola w "Maria-sama ga Miteru", potem poważna Mezul, negatywna bohaterka, a jednocześnie ucieleśnienie pragnienia macierzyństwa, a w końcu rola głupiutkiej i zakręconej Kotoko z ItaKissa. 3 zupełnie różne role, które aktorka potrafiła zróżnicować mimo młodego wieku. Nie wyobrażam sobie innej aktorki z obecnego pokolenia w tej roli. Miki porusza się na ekranie lekko, jakby tańczyła i pokazała w tej dramie, że potrafi robić 3 miliony różnych, absurdalnych min. Pomijając też jej aktorstwo to ma charakterystyczną urodę, a dodatkowo należy do filigranowych drobnych i dziewczęcych Japonek, a czasem fajnie pooglądać takie maleństwa XD. 

Oprócz Miki chciałabym wyróżnić też inną aktorkę - Tsuchiyę Tao za jej rolę w dramie "Limit" - dopiero czytając w trakcie oglądania na dramawiki obsady zorientowałam się, że dziewczyna grała Renge w "Ouranie" - ani jej wygląd, ani gra aktorska nie dały mi właściwie żadnej wskazówki, dlatego muszę o niej wspomnieć. Może mamy do czynienia ze wchodzącym talentem? Dla porównania screeny z Ourana i Limit~ Tak to może widać to podobieństwo ;D.



ULUBIONA ROLA MĘSKA 2013
Yamamoto Yusuke jako Yamada w "Yamada-kun to Nananin no Majo"
W samym Yamadzie są jeszcze 2 inne postacie męskie do wyróżnienia, w innych dramach, które oglądałam też, mnóstwo przystojniaków, poważnych ról, ale powiedzmy sobie szczerze - gościa nic nie pobije. Stanął na wysokości zadania i pobił wszystko - nie dość, że się nacałował więcej niż jakikolwiek aktor japoński kiedykolwiek w swojej karierze i był szkolnym idiotą idealnym, to jeszcze wczuwał się w przemianę ciał. W tym roku to właśnie on pokonał konkurencję.

 ULUBIONY KLIP OPENINGU/ENDINGU Z DRAMY 2013
W tym roku królowały endingi, dlatego prezentuje wam 2 zamiast openingu i endingu - cudowny ending Saikou no Rikon, a także wspaniały taniec z dinozaurami z Kyoryugerów XD. Obydwa endingi mają kilka wersji - zmiana pairinów w SnR i dodatkowe układy w Kyoryugerach, ale daje po jednym przykładzie. Z Kyoryugerów daje "najtrudniejszy" ending, który pojawił się tylko raz, w filmie kinowym i jest tańczony z japońską kadrą piłkarską ;). Niestety oryginalnego nie mogłam znaleźć na steamingu, ale absolutnie polecam tamten taniec dla wszystkich amatorów łatwego i przyjemnego para para dance.




ULUBIONE ANIME 2013
Chihayafuru - sezon 2
Kiedyś pisałam o 1 sezonie i polecałam go (swoją drogą teraz w mandze jest zupełnie na odwrót... ale i tak wspieram Chihayę z Taichim, nadzieja umiera ostatnia... 2 sezon to jeszcze więcej postaci, jeszcze więcej ślicznej animacji, stresu fabularno-pairingowo-karutowego i ogromne pokłady FEEEEELSÓW. Dla dobra świata i mniejszej monotematyczności postaram się nie wpisywać Taichiego w ulubionych postaciach z tego roku, aczkolwiek żeby nie było wątpliwości - szansa, że by się tam pojawił wynosi 300%.

ULUBIONA POSTAĆ MĘSKA Z ANIME 2013
Skoro w dramach były 2 kobiety, to w animu dla równowagi wpiszę 2 facetów.
Sadao Maou z "Hataraku Maou-sama"
Władca Demonów, który trafia do naszego świata przez przypadek i aby odzyskać swoją moc decyduje się na zostanie przykładnym obywatelem Japonii (bo trzeba działać według ustalonych w danym świecie zwyczajów i zasad), a także piąć się po drabinie kariery w Mc DRonaldzie, aby w ten sposób powoli acz skutecznie podbijać świat. Czy to nie jest "cool enough", żeby go wielbić XD?

Rei z Free!
Z jednej strony największy crack postaciowy z tej serii, a z drugiej strony jest to postać, która stara się w tej serii coś ogarnąć i ciągnąć jak wół fabułę do przodu. (ot, chociażby zadając te pytania, które chciałby zadać widz, ale nie tylko). Zacznijmy od tego, że interesują go tylko rzeczy piękne, a to co niepiękne nie wchodzi w grę, dodatkowo nie umie pływać, jest najmłodszy z bohaterów i łatwo go trollować. Z drugiej kiedy jest problem to stara się go rozwiązać i potrafi się poświęcić, kiedy trzeba (chociaż tego nie mogę trochę twórcom wybaczyć ;)). 


ULUBIONA POSTAĆ ŻEŃSKA Z ANIME 2013
Chihaya z "Chihayafuru"
Wpatrywałam się w te obejrzane anime i wpatrywałam... Ale doszłam do wniosku, że raczej nie ma innej opcji niż ta postać. Jest naprawdę fajną bohaterką shoujo sportówki i interesującą postacią. Otwarta, prostolinijna, szuka swojego miejsca w życiu, a jej sfera uczuciowo-romantyczna chowa się za murem kart z karuty, więc bardziej przeżywa sukcesy i porażki swoich przyjaciół niż zadaje sobie pytanie czy czegoś przypadkiem do niej nie czują. Stara się dążyć do celu, ma swoje przyzwyczajenia i gusta, jest ładna, ale mało kobieca, bo ma siostrę modelkę i potrafi poświęcić wiele dla swojej pasji, jak i dla swoich przyjaciół.

ULUBIONY KLIP OPENINGU/ENDINGU Z ANIME 2013
W tym roku muszę pochwalić piękną animację z 1 openingu do 2 sezonu "Kuroko no Basket" (szkoda, że cała seria nie ma aż takiej animacji)~~


Powiem wam, że ciężko było z tym wyborem, ale jakoś się udało. W tym roku również zamierzam czytać i komentować wasze notki, przy okazji spamując was moimi własnymi wypocinami na blogu. Jorośkuuu~~ 

{ 28 komentarze... read them below or Comment }

  1. Nie widziałam nic z tego (nie licząc openingu kurosa i free) XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A DnA kontynuuj śmiało ♥

      Usuń
    2. A ty paczaj na to co napisałam haha xD

      Usuń
  2. No opening z Kuroko ma przewspaniałą animację, na tyle wspaniałą, że nawet podczas początkowego zapoznawania się z nim podczas oglądania anime nie mogłam oderwać wzroku i spojrzeć na karaoke, żeby sobie pośpiewać. >.< Jak często robię tak, że podoba mi się jakaś piosenka w openingu i puszczam sobie odcinek, opening sobie leci a w międzyczasie robię coś innego, tak w przypadku Kuroko nie mogłam tego zrobić, bo opening taki śliczny. <3
    Ja podsumowań nawet w głowie nie robię, kompletnie nie pamiętam, co za tytuły w tym roku widziałam. haha
    Wybór postaci zacny i pan Władca Demonów, i Rei to ciekawe typy. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam od tego magiczne MyDramaList, które uzupełniam na bieżąco, bo inaczej byłby hardkor @-@

      Usuń
    2. Ja znowu korzystam z myanimelist i oczywiście uzupełniam ją na bieżąco, ale tam nie ma opcji, żeby na liście wyświetlało np. rok produkcji serii (nie wiem jak jest w przypadku mdl), dopiero po wejściu na podstronę danego tytułu dostajemy te informację, a przy ilości serii, które tam mam byłoby to co najmniej uciążliwe, chociaż jak już mam dany tytuł przed oczami to mniej więcej potrafię określić, jego rok produkcji, ba, czasami nawet sezon. xD

      Usuń
    3. hmm, ci co nie mają mdla chyba nie mogą zobaczyć jak to wygląda, ale mam w sumie całkiem sporo narzędzi do filtrowania tytułów ;)
      http://img594.imageshack.us/img594/4877/rs6y.png

      Usuń
    4. Jeszcze raz, wieksza wersja XD
      http://img571.imageshack.us/img571/8880/1ifj.png

      Usuń
    5. U nas na malu właśnie nie ma tej pięknej kolumny z rokiem, ale w sumie dopiero dzisiaj pomyślałam sobie, że coś takiego mogłoby być przydatne. xD

      Usuń
  3. Dram nie oglądam w ogóle, ale co do anime to zgadzam się z Tobą, że opening z KnB jest zajebisty (animacja + muzyka <3). Nigdy go nie pomijam przy oglądaniu ;D A Rei jest świetny, też go uwielbiam :3 Najbardziej podobał mi w odcinku, w którym śledził Rina xD Czekam na drugi sezon~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na 2 sezon z mniej chaotyczną fabułą XDDD

      Usuń
  4. najpierw fangerl tajm:
    TAIIIIIIIICHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII mnSdbfdsbjbdfdmf
    ok, koniec xD
    moje podsumowanie dramowo animowe by brzmiało:
    Lewy Kapral
    Idę zabijać tytany
    plecy Mako
    dziękuję
    tak bardzo dramowo XD

    co do Hataraku Maou-sama to podobna seria z tego roku, z sezonu jesiennego to Yuusha ni narenakatta ore wa shibushibu shuushoku wo ketsui shimashita *tak bardzo krótki tytuł*, podobny humor i wgl tylko że to je ecchi i tym popsuli wszystko :< nie żebym hejciła ecchi, niech se jest, ale czasami to masakra xd ale jak będziesz miała papa chwile bezmózgowia to sobie obejrzyj, jest fun czasami xd
    Tao tak bardzo omg @____@ nawet na obrazkach trochę ciężko z rozpoznaniem jej, tu sparkl a tu mrok XD czasami mogą człowieka zaskoczyć, ale super plus dla dziewoi, generalnie sama drama bardzo dobra, chociaż na początku strasznie mi się nudziło na niej xd
    Józek chłopie xD ! Józek nie ważne co zagra, zagra to cudownie xD ja nie wiem skąd ten chłop się wziął *pewnie z Japonii*
    trudno by mi było wybrać ulubioną dramę bo ... no trochę obejrzałam w tym roku, ale jakoś nie zachwyciło mnie coś tak super ekstra duper, jak na przykład zeszło zeszłoroczny Youkai *nie, nie dlatego że Kame, generalnie dobra drama jest xd* czy zeszłoroczny Beautiful Rain albo W no Higeki~ pewno jak już to bym typowała w ItaKiss, bo awki, chociaż pana Irie to miałam ochotę zaszlachtować na końcu X'D
    Mikasa na najlepszą postać rzeńską XDDD! albo Ema z BroCon XDDDD!
    a tak serio to na to miejsce najlepiej nadaje się Armin :<

    papa co ty, czemu Ace nie oglądasz, Ace cudowny jest ;-; i Pin to Kona paczaj, tak bardzo Yuma x Tama-chan @___@ tak bardzo szipuję teraz, cudowny pairing z dupy XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a właśnie chciałam uniknąć powtarzania Chihayafuru i wtedy też pomyślałam o Arminie xDDD

      Mi tak średnio 1 odcinek dramy na miesiąc i 1 odcinek animu na tydzień wchodzi... W większych ilościach to albo muszę być chora taka, że ręką nie ruszę/na fazie albo się przymusić, żeby oglądać więcej, tak, że oglądam wszystko, tylko swoim tempem XDD

      Usuń
  5. Pamiętam, ze chyba w poprzednim posumowaniu Brothers Confilct też miało 1/12. Widzę, że nie ruszyłaś z żadnym odcinkiem XD Ja tego nawet nie tknęłam xP
    Tez jestem za Taichim ^^ Musze w końcu się zabrać za dokończenie tego 2 sezonu. A później może zaczną mangę. Ale to w odległej przyszłości :D
    Rei-chaaan~~ Te gify <3
    Miałam wielką nadzieję, że właśnie ta piękna animacja z OP KnB 2 będzie też w całej serii... Chociaż patrząc na Schin-chana, to wygląda troszkę zbyt dojrzale w tym OP XDD Ten jego wzrok, haha Ale i tak go uwielbiam <3
    No własnie dlaczego przystopowałaś z Ace? Ja nie potrafię doczekać się kolejnego odcinka XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo przez pierwsze 2 epy pojawił się tylko główny bohater, który mnie niczym nie zachwycił i jakiś oblechowy kriper odbijający piłki XD?

      Usuń
  6. Takie śliczne podsumowanie <3
    A ja dalej nie mogę przekonać się do dram :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda, bo jest tyle różnorodnych tytułów ;D

      Usuń
  7. Muszę obejrzeć Itazura na Kiss:Love in Tokyo ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza, że planują drugi sezon!

      Usuń
  8. Bardzo pomysłowe podsumowanie <3 Te same anime mam na koncie z 21013 roku, no oprócz kotoha wo niwa ;) co do dram to to jest dla ciebie mało? 0,0 Zachęciłaś mnie do obejrzenia Yamada-kun to nananin no majo, wygląda na przekomiczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, wcześniej oglądałam więcej dram, a teraz nawet jednej na sezon nie oglądam czasem :C
      I jest przekomiczne XD!

      Usuń
  9. Chihayafuru to także moje ulubione anime ;D i uwielbiam opening z Kuroko no Basket :P a co do Rei z Free to już pisałam kiedyś, że to jedna z moich ulubionych męskich postaci :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Animców nie oglądam, a z dramami w tym, roku to raczej mam kiepski wynik (bywało lepiej, ale i miałam więcej czasu).
    Co do openingu z Saikou no Rikon to był świetny! Żaden mi się tak nie podobał. Oglądałam dramę chociażby dlatego aby zobaczyć czy wymyślą coś innego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moze niedlugo nadrobie kilka dramek z 2013, tylko jakos strasznie sie nie moge do tego ogarnac - i to wcale nie dlatego, ze nie ma nic ciekawego.

      Usuń
  11. Ganbaruj, Otai, i łap powera, który pomoże ci obejrzeć DnA ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Planuję kiedyś obejrzeć "Chihayafuru" (i przeczytać mangę), ale jakoś nigdy czasu znaleźć nie mogę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś znajdziesz, bo naprawdę jest na co!

      Usuń
  13. Fajne podsumowanie, świetny pomysł :) Moim ulubionym anime tego roku było z kolei Shingeki no kyojin~~

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -