Posted by : Otai sobota, 14 grudnia 2013


Innymi słowy są to mangi:
-których nie planuje zebrać w całości w tym wydaniu, 
- niesprzedane resztki z pojedynczych serii
- serie nie wyszły w ogóle w całości , a wydawnictwa zaprzestały ich wydawania l
- lub kontynuowały wydawanie w innej formie.

Trzy tytuły z tej części kolekcji nie są opisane (Wicked, Undead Fairy Tales, Train Train), ponieważ wylądowały w zakładce na sprzedaż.

Kolejność tytułów przypadkowa


Tytuł: Hana Kimi (Hanazakari no Kimitachi e)
Autor: Hisaya Nakajo
Ilość tomów: 23
Ilość posiadanych tomów: 13-14-15
Wydanie: omnibus, 3w1, Viz Media
Gatunek: shoujo, sport, reverse harem, cross-dressing
Opis: Mizuki Ashiya, Japonka mieszkająca w Stanach Zjednoczonych ogląda telewizyjny przedstawiający zmagania lekkoatletów, a dokładniej występ skoczka wzwyż – Izumi Sano. Zachwycona jego występem postanawia śledzić jego karierę sportową. Lata później zdobywa informację o szkole, do której chłopak uczęszcza – Ōsaka Gakuen. Szkoła jest niestety szkołą tylko dla chłopców więc Mizuki przekonuje rodziców, aby wysłali ją do Japonii samą. Przebrana za chłopaka wyrusza do Japonii na spotkanie obiektu uwielbienia.
Ulubione postacie: Umeda, Sano co może być dziwne dla oglądających japońską wersję live action z 2007 roku, bo tam postaciom charaktery  wygląd pozmieniano co niektórym
Opis wydania: wydane na papierze ekologicznym, 3 tomy złączone w 1 wydanie omnibusowe, opłaca się za taką cenę
Dlaczego mam to na półce: bo tam jest historia Umedy z młodości, bo dostałam od męża TvT, bo mąż dostał ułomną wersję bez pierwszych 20 stron, a po co mi one jak jest historia Umedy, poza tym Hana Kimi to jedna z moich najukochańszych mang  C:
Dlaczego nie mam w całości: bo zbieram głównie polskie wydania, na które i tak mnie jeszcze nie stać, ale może kiedyś jak będę bogata to zaopatrzę się w całą serię właśnie w omnibusach. Najważniejsze, że mam chociaż ten tom~~ (właśnie ten tom! XD)


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Hana Kimi (Hanazakari no Kimitachi e)
Autor: Wataru Watanabe
Ilość tomów: 38+
Ilość posiadanych tomów: 2 (11 i 12 tom)
Wydanie: Akita Shoten, japońskie
Gatunek: shonen, sport,
Opis:  Rozwijająca się z czasem opowieść o międzyszkolnych zawodach kolarskich. Plejadę barwnych postaci rozpoczyna historia Sakamichiego Onody, otaku, który nieświadomie trenując całe życie jazdę na rowerze do Akihabary, nabrał sprawności fizycznej i przez kilka następujących po sobie wydarzeń zamiast do klubu mangi i anime trafia do klubu kolarskiego.
Ulubione postacie: Strasznie dużo postaci, powiedziałabym, że większość z Sohoku i Hakogaku, ale chyba najbardziej wyróżniają się duety - TouMaki i ShinAra. Gdybym musiała ograniczać się bardzo powiedziałabym, że Toudou, a potem Shinkai ;)
Opis wydania: wydane na papierze ekologicznym, ale naprawdę świetnej jakości, obwoluta, wydanie A6 - gdyby w Polsce mieli taki ekopapier jak w tym wydaniu to bym nie marudziła na wydania na nim
Dlaczego mam to na półce i jednocześnie dlaczego nie mam w całości: Yowamushi Pedal to jedna z moich najukochańszych mang, ponieważ jest cholernie długa i wydawana tylko po japońsku nie ma sensu, żeby zbierać całość. W tomie 12 są akurat przełomowe wydarzenia, które sprawiły, że przepadłam dla serii kompletnie, dlatego postanowiłam sobie symbolicznie zakupić ten tomik.

☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Dr. Slump
Autor: Hisaya Nakajo
Ilość tomów: 18 | planowane 36 w polskim wydaniu 
Ilość posiadanych tomów: 3
Wydanie: polskie, JPF
Gatunek: komedia, shounen
Opis: "Genialny" doktorek konstruuje cyborga, którego nazywa Aralką. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że tam jednak wszystko jest poryte.
Ulubione postacie: Aralka
Opis wydania: obwoluta, pół-tomiki, genialne tłumaczenie
Dlaczego mam to na półce: bo te tomiki są za stare, żeby je sprzedawać, ktoś nawet pokolorował niektóre strony... 
Dlaczego nie mam w całości: bo jakoś mnie nie pociąga czytanie tej serii, po prostu C:, ale jak byłam młodsza to bardzo ją lubiłam XD, tak, że kto wie, może kiedyś najdzie mnie melancholia.
Dlaczego sprzedałam:  Bo mnie denerwowało, że mam niekompletne tomiki


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Vagabond
Autor: Takehiko Inoue
Ilość tomów: 33+ | 9 po polsku (porzucone)
Ilość posiadanych tomów: 9
Wydanie: polskie, Mandragora
Gatunek: sztuki walki, dramat, samuraje, przygodowa
Opis: "Akcja komiksu rozpoczyna się na pobojowisku po bitwie pod Sekigaharą (1600 r.), gdzie widzimy dwóch, cudem żywych, 17-letnich, niedobitków – Shinmena Takezou (późniejszego Miyamoto Mushashiego) i jego przyjaciel Matahachiego Hon'Iden.
Tych dwoje opuściło swoją wioskę (Miyamoto) by zdobić sławę poprzez walkę na polu bitwy. Na swoje nieszczęście przyłączyli się do sił armii Seigun-zachodnia, która przegrała wojnę, dowodzonej przez Mitsunari Ishidę. Ranni i zmęczeni trafiają do pięknej Oko i jej córki Akemi, które znalazły ich (jak się później dowiadujemy) w trakcie okradania pola bitwy z broni. Drogi chłopaków szybko się rozchodzą – Matahachi zdradza i ucieka w czasie walki Takezou z grupa Tsujikaze (chcący ukarać Oko i Akemi za żerowanie na ich terenie) wraz z Oko. Tak oto Takezou, po zwycięskiej walce z grabieżcami, rozpoczyna samotną i długą wędrówkę ("drogę miecza"), na której spotka wielu wspaniałych przeciwników, stoczy wiele walk i pokaże jak zdobyć szacunek u najlepszych szermierzy Japonii."
Ulubione postacie: nie mam póki co
Opis wydania: obwoluta, papier kredowy
Dlaczego mam to na półce: bo niesamowita kreska, każda ilustracja jest jak osobny art i chociaż historia mnie nie porwała to rysunki są wspaniałe, bo była super okazja kupić po tym jak...
Dlaczego nie mam w całości: ...wydawnictwo padło :C. 
Dlaczego sprzedałam:  Bo mnie denerwowało, że mam niekompletne tomiki, a poza tym klimat samurajski to chyba niekoniecznie mój klimat. "Real" tego samego autora bym zatrzymała nawet niekompletne.


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Yami no Matsuei
Autor: Yoko Matsushita
Ilość tomów: 12
Ilość posiadanych tomów: 3
Wydanie: japońskie
Gatunek: shoujo, supernatural, detektywistyczna, dramat, horror, supernatural, elementy BL
Opis: Nawet po śmierci egzystencja może składać się z papierkowej roboty i ganiania za przestępcami. Tsuzuki Asato to 26 letni, nieco niepozbierany i na pewno uzależniony od słodyczy shikigami (anioł śmierci), którego zadaniem jest pilnowanie, żeby dusze po śmierci nie błąkały się po świecie. Mimo, że wykonuje te pracę już siedemdziesiąt lat, pracuje w wydziale o najgorszej renomie i otrzymuje najniższą płace.
Jako, że shinigami pracują w parach, Asato ma przydzielonego mu odgórnie partnera. Niestety, jego charakterek i inne okoliczności sprawiają, że często musi go zmieniać...Tym razem jednak do współpracy z Tsuzukim oddelegowany zostaje poważny i wygadany Kurosaki Hisoka. Zamknięty w sobie chłopak zdaje się skrywać tajemnice... Wkrótce na scenie wkracza Dr. Muraki, który aż za bardzo lubi posługiwać się skalpelem...
Ulubione postacie: TSUZUKIIIIIIIIIII hyhyhy
Opis wydania: obwoluta, papier ekologiczny
Dlaczego mam to na półce: bo jak miałam 16 lat to nikt mi nie powiedział, że w ogóle będzie szansa na wydanie tego w Polsce, a ponieważ wersję anime uwielbiam, a Tsuzuki jest absolutnym numerem 1 wśród moich ulubionych postaci a anime chciałam mieć chociaż 3 tomy w oryginale, na pamiątkę.
Dlaczego nie mam w całości: bo tylko tyle ktoś sprzedawał wtedy, jak kupowałam, bo kupiłam wersję polską :)


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Appleseed
Autor: Masamune Shirow
Ilość tomów: 4 tomy / 2 tomy w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 4 zeszyty (2 tomy)
Wydanie: polskie, TM-Semic
Gatunek: cyberpunk
Opis: Na Tanuki ;)
Ulubione postacie: nie mam
Opis wydania: A4, zeszyty
Dlaczego mam to na półce: bo to moja pierwsza manga kupiona w podstawówce w kiosku Ruchu (feeelsy), bo wylałam tusz na jedną z okładek (ale niewiele na tym straciła), bo to fajna manga jest *-*!
Dlaczego nie mam w całości: bo nie wydali w Polsce więcej D:


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Cuttlass
Autor: Yuu Higuri
Ilość tomów: 1 tom 
Ilość posiadanych tomów: 1 tom
Wydanie: polskie, 1 tom
Gatunek: przygodowa, shounen ai
Opis: Na Tanuki ;)
Ulubione postacie: nie mam
Opis wydania: powiększony, obwoluta
Dlaczego mam to na półce: bo to biały kruk na rynku, a udało mi się go dorwać z bardzo niskiej cenie, poza tym mam do Saishy i tego tytułu pewien sentyment.
Dlaczego nie mam w całości: autorka przerwała rysowanie mangi w trakcie


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

Tytuł: Choujin Locke
Tytuł polski: Locke Superczłowiek
Autor: Hijiri Yuki
Ilość tomów: 38 / 12 tomów w 10 tomach wydanych w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 10
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: sci-fi
Opis: "Locke" to historia zaliczana do nurtu hard science fiction. Głównym bohaterem historii jest młody ESP-er, czyli człowiek obdarzony nadzwyczajną mocą postrzegania pozazmysłowego. Jego największym pragnieniem jest spokój, którego nie może osiągnąć z powodu swoich umiejętności.
Ulubione postacie: kiedyś Locke ;), teraz muszę poczytać, żeby się zastanowić.
Opis wydania: mini, kieszonkowe, okładka ze skrzydełkami. Wielu ludzi narzeka na ten mały format - dla mnie był ekstra, bo nie zajmuje dużo miejsca i był tanioszką.~~
Dlaczego mam to na półce: bo 2 zł za tomik to nie zbrodnia, bo Locke jest kind of moe, bo chcę sobie kiedyś odświeżyć tę serię
Dlaczego nie mam w całości: bo nie wyszło więcej w Polsce.


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Neon Genesis Evangelion
Autor: Gainax
Ilość tomów: 14
Ilość posiadanych tomów: w cholerę zeszytów
Wydanie: polskie zeszytowe, JPF
Gatunek: mecha, sci-fi, dramat psychologiczny
Opis: Naprawdę muszę? Naaah.
Ulubione postacie: Kaworu
Opis wydania: zeszytowe wydanie jest duże (okolice A4) i cieniutkie, bo podzielone na kolejne rozdziały.
Dlaczego mam to na półce: bo wtedy NGE był kultowy i mało mang wychodziło.
Dlaczego nie mam w całości: bo jak przestali wydawać w zeszytach i zaczęli wydawać to w tomikach i uzbierałam tomikowe.

☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


I na koniec MangaMixy - nie mam wszystkich numerów, ale nie chce mi się sprawdzać, na którym skończyłam. Mam je odłożone osobno, nie z mangami, o formacie i co tam wychodziło można poczytać tutaj. Osobiście wyjątkowo dobrze wspominam jednotomikową mangę josei z elementami fantasy, wydawaną tam w częściach - "Alladyn i magiczny imbryk" czyli "Aladin to mahō no kyusu" autorstwa Sou Michiko. Bardzo przyjemna i naprawdę fajnie rysowana historia, dlatego warto jest posiadać całość, skoro jest okazja :)


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆




Tytuł: Pet Shop of Horrors
Autor: Matsuri Akino
Ilość tomów: 10 | 5 wydanych w Polsce 
Ilość posiadanych tomów:  5
Wydanie: polskie, Taiga
Gatunek: horror, detektywistyczna, josei
Opis: W mrocznych zaułkach Chinatown ekscentryczny Hrabia prowadzi sklep z tajemniczymi, przerażającymi kreaturami. Nie są one jednak dostępne dla każdego – aby zostać ich właścicielem, należy spełnić specjalne warunki. Przede wszystkim jednak kupujący muszą odznaczać się dużą odwagą, bo humanoidalne zwierzęta mogą stanowić zagrożenie dla ich życia... W popularnej mandze Akino Matsuri kontakt z nadprzyrodzonymi zjawiskami z pogranicza jawy i koszmarnego snu jest jedynie pretekstem do ukazania najciemniejszych stron ludzkiej natury. Często ujawnia się ona dzięki takim uczuciom jak rozczarowanie, ambicja, żal, a przede wszystkim miłość. Pierwsza część serii składa się z dziesięciu nowel graficznych, powiązanych dzięki przestrzeni sklepu, osobie Hrabiego i detektywowi, Leonowi Orcot, badającemu sprawę niewyjaśnionych morderstw w Chinatown. Oryginalni bohaterowie i niesamowity klimat to niewątpliwie najmocniejsze cechy „Pet Shop of Horrors”. - Taiga.com.pl
Ulubione postacie:  Hrabia D
Opis wydania: obwoluta
Dlaczego mam to na półce: bo tak krążyłam tam i z powrotem od tego tytułu, aż w końcu załapałam fazę na estetykę starszych kreski, bo dobrych josei generalnie mało, bo wydanie, kiedy oglądałam na konwencie nawet mi odpowiadało, bo naczytałam się mnóstwo megapozytywnych recenzji i postanowiłam sama dać temu szanse, bo to manga ukończona, a nie, co prawda ma kontynuacje 12-tomową Shin Pet Shop of Horrors, ale również ukończoną w razie czego.
Dlaczego nie mam w całości: Płaczę srogo, ale Taiga zawiesiła działalność :C

☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆
więcej póki co nie ma~~

{ 3 komentarze... read them below or Comment }

  1. To chyb była najgorsza i najsmutniejsza część do napisania, dziękuję 8D

    OdpowiedzUsuń
  2. Od jakiegoś czasu planuję zakup Yami no Matsuei jednakże mglista przyszłość tego tytułu jakoś tak ciągle powstrzymuje mnie przed wrzuceniem tomików do koszyka, jak manga zmieni status na zakończony wtedy się pewnie skuszę. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie uznałabym tę serię za skończoną nawet, bo to "nowe" Yami no Matsuei" ma zupełnie inną kreskę i jest totalnie nowym arcem ;), aczkolwiek mnie w odróżnieniu od innych nawet się podoba ta odświeżona forma ~~ nie wiem czy widziałaś
      http://2.bp.blogspot.com/-pklWLZZD7Hg/UMeZ-Dqyf8I/AAAAAAAAAvA/JvoQeNdV-LQ/s1600/Yami+no+Matsuei+-+2012-08-01+-+English+-+008.png

      http://3.bp.blogspot.com/-3lV2dAtfBp8/UMeZ_x-bMlI/AAAAAAAAAvI/83bvroKIfjA/s1600/Yami+no+Matsuei+-+2012-08-01+-+English+-+016.png


      http://4.bp.blogspot.com/-E3EMORVR_C0/UMeZ7aduUdI/AAAAAAAAAuw/2jnsm0J4p1A/s1600/Yami+no+Matsuei+-+2012-08-01+-+English+-+003.png

      http://1.bp.blogspot.com/-gEnMeFsZITs/UMeZ8lca1TI/AAAAAAAAAu4/YRIjGruLncw/s1600/Yami+no+Matsuei+-+2012-08-01+-+English+-+005.png

      Usuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -