Ta strona korzysta z ciasteczek, jeśli się z tym nie zgadzasz zamknij bloga lub wyrzuć komputer przez okno.
Posted by : Otai sobota, 14 grudnia 2013


kolejność tytułów przypadkowa


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆



Tytuł: One Piece
Autor: Oda Eichiro
Ilość tomów: 68+ | 40 wydane w Polsce (na dzień 30.08.2016)
Ilość posiadanych tomów: 40 + 1 zamówiony
Wydanie: polskie, JPF
Gatunek: shounen, przygodowy, komedia, piraci
Opis: One Piece opowiada o przygodach pirackiej załogi Słomkowego Kapelusza (Mugiwara no Ichchi Ni), której kapitanem jest Monkey D. Luffy. Jego największym marzeniem jest odnalezienie najwspanialszego skarbu na świecie, One Piece, oraz stanie się Królem Piratów. Historia rozpoczyna się od zjedzenia (przez zabawny dość przypadek) przez Luffiego diabelskiego owocu Gomu Gomu no Mi, który zmienia jego ciało w gumę.
Ulubione postacie: cała załoga + Ace ;D. Ale za to tu mam swoje OTP, które mogę wpisać: ZoSan! (kocham ich interakcje, no spójrzcie!
Opis wydania: typowy dla shounenów-tasiemców w JPFie format B6, zwykła okładka
Dlaczego mam to na półce: bo to od 2000 moja ukochana seria, mój shounenowy tasiemiec, najlepsiejszy na świecie, jedyny w swoim rodzaju, z barwnymi postaciami, niesamowitymi projektami i milionem FEEEEELSów w każdym arcu ;__; Będę to do emerytury zbierać!


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆



Tytuł: Feng Yu Jiu Tian
Tytuł polski: Niebiańska podróż feniksa
Autor: Fen Nong & Wang Yi
Ilość tomów: 2+ 
Ilość posiadanych tomów: 2
Wydanie: polskie, Yumegari
Gatunek: Fantasy, historyczne AU, polityka, Boys Love +18 (a jak się nie czyta extra rozdziału to nawet nie jest +18 XD)
Opis: Doświadczywszy własnej śmierci, Feng Ming zostaje wrzucony w tunel czasoprzestrzenny, a szczęśliwy traf sprawia, że budzi się w ciele księcia państwa Xi Rei! Rzeczywistość okazuje się jednak o wiele mniej przyjemna, niż mógłby zakładać. Nie wiedząc nic o świecie, w którym się znalazł, młodzieniec próbuje sprostać obowiązkom następcy tronu i ciągłym zaczepkom regenta, Rong Tiana. Co się stanie, gdy jego tożsamość wyjdzie na jaw? I co przydarzyło się prawdziwemu monarsze…?
Ulubione postacie: jeszcze nie mam, ale Feng Ming wydaje się spoko ;)
Opis wydania: obwoluta, kolorowe strony, rozmiar -A5 (jak Savage Garden)
Dlaczego mam to na półce: bo pomijając rozdział-dodatek, który jest bezmózgim R-18 (dobrze, że jest osobno ;)), jest to historia z całkiem ciekawą fabułą, intrygą, rysunkami i chibikami *_*


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆



Tytuł: Hey! Which Way Now! 
Autor: Ela 'Kelso' Raczyk
Ilość tomów: 1+
Ilość posiadanych tomów: 1
Wydanie: polskie, self-publishing
Gatunek: okruchy życia
Opis: <- kliknij na obrazek
Ulubione postacie: lubię tych wszystkich postrzeleńców
Opis wydania: A5, 200+ stron, okładka
Dlaczego mam to na półce: bo lubię to w wersji internetowej i jest to polski komiks w stylu mangowym, którego po prostu nie boję się kupić, bo wiem, że jest fajny.



☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆



Tytuł: Viva La Fifa!
Autor: LLP
Recenzja
Ilość tomów: 2 (nadal powstaje) | Ilość posiadanych tomów: 2
Wydanie: Kotori, polskie
Gatunek: okruchy życia, sport
Opis: A5, okładka bez skrzydełek
Historia o młodzieżowej drużynie piłkarskiej, której zawodnicy poza boiskiem muszą zmierzyć się z własnymi lękami i bezradnością wobec wrogiej rzeczywistości ulic Rio do Janeiro.
Dlaczego mam to na półce: wbrew pozorom jest to jedna z lepszych mangopolo, jest naprawdę fajnie zbudowaną historią zrobioną z researchem. Poza tym lubię sportówki.


☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆



Tytuł: Acid Town
Autor: Kyuugou
Ilość tomów: 4+ | 4 wydane w Polsce
Ilość posiadanych tomów:
Wydanie: polskie, Studio JG
Gatunek: dramat, akcja/sensacja, elementy boys love
Opis: W pewnym mieście, w którym panuje bezprawie, dwoje nastolatków, Yuki i Tetsu, włamuje się do siedziby yakuzy, usiłując ukraść pieniądze potrzebne na leczenie młodszego brata Yukiego. Zostają złapani na gorącym uczynku, jednak nie tylko omija ich kara - Kazutaka Hyodo, młody przywódca mafii, proponuje Yukiemu układ: jeśli będzie raz w tygodniu stawiał się w siedzibie mafii, yakuza opłaci cały koszt leczenia jego młodszego brata. Nie mając wyboru, chłopiec przystaje na to, i tak oto zaczynają się jego cotygodniowe wizyty u Hyodo, w trakcie których... no właśnie, jak myślicie, co robią? 
Opis wydania: obwoluta, papier fajny :D
Ulubione postacie:  jeszcze nie wiem
Dlaczego mam to na półce:  bo chociaż to podobno BL, póki co wątki albo są platoniczne, albo przedstawione jako bolesna trauma z przeszłości, co pokazuje, że na główny plan wychodzi fabuła, dramat  i psychika bohaterów. Boję się, że to wszystko nie skończy się dobrze, ale jestem bardzo ciekawa konstrukcji fabuły i wpływu poszczególnych bohaterów na nią, I Kyuugou ma ładną kreskę.



☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆



Tytuł: Otoyomegatari
Polski tytuł: Opowieść Panny Młodej
Autor: Kaoru Mori
Ilość tomów: 9+ | 7 wydane w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 7
Wydanie: polskie, Studio JG
Gatunek: seinen, okruchy życia, romans, historyczna/przeszłość
Opis: Dwudziestoletnia Amir zostaje wydana za młodszego o 8 lat Karluka. Dziewczyna opuszcza swoje koczownicze plemię, by zamieszkać wraz z mężem i jego rodziną w odległym mieście na Jedwabnym Szlaku. Uzdolniona w łucznictwie i jeździectwie, otwarta i bezpośrednia Amir próbuje odnaleźć swoje miejsce w nowej społeczności. Gdy między nią a Karlukiem rozkwita głębsze uczucie, w mieście pojawia się starszy brat Amir, żądając unieważnienia małżeństwa. Między dwoma rodzinami wybucha spór. - Studio JG
Ulubione postacie:   dopiero zaczynam czytać :)
Opis wydania: A5, twarda obrawa, cudo!
Dlaczego mam to na półce: bo chcę to poczytać i ocenić co dalej, bo mam słabość do takich ładnych wydań i w momencie jak pokręciłam nosem na to, że wolałabym Kobato w większym formacie, bo ten B6 mi nie bardzo pasuje do tej mangi uznałam, że skoro tak bardzo chcę ładnego wydania to kupię coś z ładnym wydaniem, bo kilku moich znajomych naprawdę chwali tę mangę.

                                                             ☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: DEADLOCK
Autor: Saki Aida (scenariusz), Yu Asahina (rysunki)
Ilość tomów: 1+
Ilość posiadanych tomów: 1
Wydanie: angielskie, June
Gatunek: kryminalny, sensacja, w kolejnych tomach boys love
Ulubione postacie:   Yuto, Dick, Tonya, Neto, Rob
Opis wydania: brak kolorowych stron, papier ekologiczny, zwykła okładka
Dlaczego mam to na półce: bo to jedna z moich ukochanych historii, fabuła wciągająca, rozbudowana, taka seria do polecenia nie tylko fanom BL, a raczej fanom dobrej sensacji, kryminału a w samym DEADLOCKu historii więziennych, ale fankom BL tym bardziej mogę polecać, piękna kreska w wersji mangowej i te sprawy.



                                                             ☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


Tytuł: Karneval
Autor: Toya Mikanagi
Ilość tomów: 17+ | 16 wydanych w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 16 + 1 zamówiony
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: josei, przygodowy, akcja, fantasy
Opis: Nai i Gareki są swoimi przeciwieństwami. Ten pierwszy jest łatwowierny, zadziwiająco mało wie o otaczającym go świecie i o zasadach które nim rządzą. Gareki bardzo się od niego różni. Sprytny i bezwzględny, zarabia na życie okradaniem posiadłości bogatych ludzi. Choć z różnych powodów, obaj łączą siły w poszukiwaniu Karoku, przyjaciela Nai’a, a ich jedyną poszlaką jest bransoleta która do niego należała… Baransoleta, która wskazuje że Karoku był członkiem organizacji znanej jako „Cyrk”. - strona Waneko
Ulubione postacie:   na razie nie mam, ale wstępnie  Yogi, Hirato i Akari
Opis wydania: bardzo ładne obwoluty, kolorowe strony (przynajmniej te na początku), format zwykły (niepowiększony)
Dlaczego mam to na półce: bo miałam okazję wybrać sobie 3 tomy mangi Waneko za darmo i ta została mi polecona. Zobaczymy jak to będzie, ale w sumie mam słabość do josei i do prac debiutanckich artystów.


                                                               ☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

Tytuł: Shingeki no kyojin
Polski tytuł: Atak Tytanów
Autor: Isayama Hajime
Ilość tomów: 14+ | 10 wydanych w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 10 + wszystko do końca w preorderze
Wydanie: polskie, JPF
Gatunek: shounen, akcja, dramat, horror, fantasy
Opis: Fabuła koncentruje się wokół życia Erena Jägera, jego adoptowanej siostry Mikasy Ackerman i ich przyjaciela Armina Arlerta. Żyją oni w świecie, gdzie z powodu niespodziewanego pojawienia się Tytanów – wielkich humanoidalnych potworów zjadających i zabijających ludzi bez wyraźnej przyczyny – resztki ludzkiej populacji chronią się w miastach otoczonych wielkimi murami. Ich życie zmienia się drastycznie po pojawieniu się kolosalnego Tytana, który niszczy mury i ich rodzinne miasto oraz zabija matkę Erena i Mikasy, co sprawia, że parę lat później zaciągają się do wojska, mającego za zadanie walkę z Tytanami i odbicie utraconych terenów. - wikipedia
Ulubione postacie:   Armin, Jean, Sasha
Opis wydania: A5, obwoluta
Dlaczego mam to na półce: bo gdybym miała tyle $$$ kupiłabym wszystkie mangi, których tytuł tłumaczony jest na polski. Bo miałam nie kupować, coś mnie tknęło i tym sposobem wygrałam prenumeratę na wszystkie tomy, które kiedykolwiek wyjdą.

☆*: .。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

Tytuł: Kuroko no Basket
Polski tytuł: Kuroko's Basket
Autor: Tadayoshi Fujimaki
Ilość tomów: 30 | 14 wydanych w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 12 + 2 zamówione
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: sportówka
Opis: Parę lat temu drużyna koszykówki Gimnazjum Teikō bardzo wzrosła w siłę, co pozwoliło im pokonać pozostałe drużyny. Gracze z pierwszego składu zostali nazwani Cudownym Pokoleniem (Kiseki no Sedai). Po ukończeniu gimnazjum Cudowne Pokolenie rozeszło się, gdyż każdy zawodnik wybrał inną szkołę średnią z dobrą drużyną koszykarską. Jednak z Cudownym Pokoleniem wiązała się pewna plotka. Mało kto wiedział, że istniał jeszcze jeden zawodnik – szósty, Widmowy Gracz. Ta tajemnicza osoba, jest obecnie uczniem pierwszej klasy Liceum Seirin, szkoły nowej z dość dobrą drużyną koszykarską, aczkolwiek mało znaną. Obecnie Tetsuya Kuroko, szósty zawodnik Cudownego Pokolenia i Taiga Kagami, utalentowany gracz, który większość swojego życia spędził w Ameryce – kolebce koszykówki, postawili sobie za cel, sprawić, żeby ich liceum wygrało zawody ogólnokrajowe, pokonując przy tym po kolei wszystkich kolegów ze starej drużyny Kuroko.
Ulubione postacie: Midorima, Aomine, Mitobe
Opis wydania: obwoluta, rozmiar standardowy, pierwszy tom ma obcięte po zewnętrznej stronie znaki interpunkcyjne, a nawet część tekstu, w kolejnych ma się to poprawić :)
Dlaczego mam to na półce na półce: bo w końcu mamy mangę sportowa w Polsce i sie doczekałam -  oby było więcej, wszystkie w miarę przyzwoite kupię! Bo jest całkiem sporo fajnie rozwiniętych w trakcie serii postaci. Bo rozwój kreski autora jest niesamowity. 

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆



Tytuł: Sekaiichi Hatsukoi
Autor: Shungiku Nakamura
Ilość tomów: 13+ | Wydane w Polsce - 5
Ilość posiadanych tomów:  4 + 1 zamówiony
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: yaoi, komedia romantyczna, praca w wydawnictwie
Opis: Onodera Ritsu, redaktor literacki, rezygnuje z pracy w wydawnictwie swojego ojca ze względu na zazdrość swoich współpracowników, którzy twierdzą, że korzysta z rodzinnych znajomości. Składa wniosek o pracę w Marukawa Publishing, ale zamiast preferowanego przez siebie działu literatury jest on umieszczony w niesławnym dziale mangi shōjo, Emerald. Początkowo rozważa rezygnację z pracy, zwłaszcza, że uważa swego nowego szefa, Masamune Takano, za nieznośnego i denerwującego od samego początku. Jednak Takano nieumyślnie przekonuje Onoderę od zostannia w pracy, nazywając go "bezużytecznym" – duma Ritsu zmusza go do udowodnienia swojej wartości. Później dowiaduje się on, że poprzednim nazwiskiem Takano jest Saga – takie same jak starszego kolegi z liceum, w którym Ritsu się zakochał dziesięć lat temu.
Ulubione postacie: Kisa x Yukina :3
Opis wydania: matowa, przyjemna w dotyku obwoluta, rozmiar standardowy
Dlaczego mam to na półce: innej mangi tej autorki bym nie wzięła, ale ta manga ma kilka plusów - przystępne postaci, które polubiłam, tematyka pracy w wydawnictwie mangowym oraz wątki komediowe, które zdecydowanie mnie do tego tytułu przekonują.


☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆


Tytuł: Hana wa Saku ka
Polski tytuł: Nim rokwitną kwiaty
Autor: Hidaka Shoko
Ilość tomów: 5 | 2 wydane w Polsce
Ilość posiadanych tomów:  3 + 2 zamówione
Wydanie: polskie, Yumegari
Gatunek: boys love, okruchy życia
Opis: Kazuaki Sakurai, 38-latek stanu wolnego pracujący w agencji reklamowej, z powodu nieuwagi wpada na dworcu na chłopaka, który przez przypadek niszczy mu teczkę z materiałami do pracy oraz magazyn. Winowajca przedstawia się jako Youichi Minagawa. Youichi jest studentem Akademii Sztuk Pięknych i żyje w dużej, starej willi wraz z dwojgiem kuzynów. Okazuje się, że akurat posiada ten sam numer zniszczonej gazety w domu, zaprasza więc poszkodowanego Kazuakiego i w sposób nachalny oferuje mu wymianę. Zdenerwowany i sfrustrowany jego aroganckim zachowaniem Kazuaki próbuje jak najprędzej zakończyć znajomość z natrętnym młodzieńcem, lecz po czasie staje się częstym gościem w domu będącym azylem dla swojego tajemniczego właściciela…
Ulubione postacie: Główną dwójkę uwielbiam, ale całą resztę również ;w;
Opis wydania: matowa obwoluta, rozmiar standardowy, z niewiadomego powodu zostawione japońska nazwa stanowiska w firmie bez żadnego przypisu co oznacza, czasem błędy w druku w dialogach (złe światło między literami)
Dlaczego mam to na półce: To nie jest tylko "znośna" czy "przyzwoita" seria. To seria jednej z moich ulubionych autorek i przez długi czas myślałam, że nic od niej w Polsce nie wyjdzie, bo jest w nich za dużo fabuły, a za mało pwp. A tu taka niespodzianka! 

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆



Tytuł: Mushishi
Polski tytuł: Mushishi
Autor: Urushibara Yuki
Ilość tomów: 10 | 5 wydane w Polsce
Ilość posiadanych tomów:  5 + 5 zamówionych
Wydanie: polskie, Hanami
Gatunek: seinen, okruchy życia, supernatural, dramat, przygoda, tajemnica
Opis: Historia o wszechobecnych stworzeniach zwanych Mushi, posiadających nadnaturalne moce. Mushi to istoty ożywione (jak zwierzęta) lecz nie w dosłownym znaczeniu; są esencją samego życia bez materialnego ciała, jednak mają możliwość wpływu na świat materialny. Ze względu na swą duchową formę większość ludzi ich nie dostrzega, a nawet nie wie o ich istnieniu, lecz są także osoby, które posiadają umiejętność dostrzegania i interakcji z Mushi.Jedną z takich osób jest Ginko, główny bohater serii. Podróżując z miejsca na miejsce, trudni się jako Mushishi, pomagając osobom z problemami spowodowanymi przez Mushi. 
Ulubione postacie: Nie mam na razie 
Opis wydania: A5, kolorowe strony, okładka z dziwną fakturą, bez skrzydełek, tłumaczenie pierwszego tomu bardzo niejasne
Dlaczego mam to na półce: Serii jako takiej nie znałam wcześniej, kojarzę same ilustracje i kiedyś komuś w ramach art trade rysowałam głównego bohatera, ale zawsze chciałam serię poznać. I po ogłoszeniu tego tytułu pewnego pięknego dnia miałam bardzo zły humor i w ramach wielkiego odstresowania się uznałam, że to czas wyrzucić sporą sumę na jakieś mangu... i nagle prenumerata całości była już zakupiona. Szkoda, że okazało się, że tłumaczenie 1 tomu jest męczące do czytania, ale mam nadzieję, że dalej będzie tylko lepiej.

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆


Tytuł: Yowamushi Pedal - Spare Bike
Autor: Watanabe Wataru
Ilość tomów: 1+
Ilość posiadanych tomów:  1
Wydanie: japońskie, Akita Shoten
Gatunek: sportówka, okruchy życia
Opis: Spin-off/Prequel Yowamushi Pedal, dodatkowe historie opowiadające o przeszłości bohaterów, które nie pojawiły się w głównej serii.
Ulubione postacie: ja tam wszystkich uwielbiam
Opis wydania: rozmiar standardowy, obwoluta, papier ekologiczny
Dlaczego mam to na półce: bo zbieram wszystko co mogę z YP, zwłaszcza, że serię poboczną wychodzącą nieregularnie zebrać łatwiej niż serię główną.

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆


Tytuł: Pandora Hearts
Polski tytuł: Pandora Hearts
Autor: Mochizuki Jun
Ilość tomów: 22 | 18 wydanych w Polsce
Ilość posiadanych tomów:  12 
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: dramat, thriller psychologiczny, komedia, wiktoriańskie fantasy, tajemnica
Opis: Oz Vessalius wiedzie spokojne życie dziedzica książęcego rodu. Spędza całe dnie na zabawie i niczego mu nie brakuje. Wszystko się jednak zmienia, gdy w swoje piętnaste urodziny w trakcie tradycyjnej ceremonii wkroczenia w dorosłość zostaje wtrącony do Otchłani przez grupę zakapturzonych napastników. Spotyka tam tajemniczą Alicję i razem z nią rozpocznie największą przygodę swojego życia...
Ulubione postacie: jeszcze nie zdecydowałam
Opis wydania: matowa obwoluta, rozmiar standardowy
Dlaczego mam to na półce: wszyscy mi ją doradzali i słyszałam dużo bardzo dobrych opinii na temat tej serii od niezależnych osób. Dlatego kiedy miałam okazję kupiłam tanio 12 tomów. Teraz w wolnej chwili czytam, jestem obecnie na 2 tomie.

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆



Tytuł: Kamisama Hajimemashita
Polski tytuł: Jak zostałam bóstwem?!
Autor: Julietta Suzuki
Ilość tomów: 21+ | 6 wydanych w Polsce
Ilość posiadanych tomów: 
Wydanie: polskie, Studio JG
Gatunek: komedia, dramat, supernatural/fantasy, szkolne życie, shoujo, romans
Opis: Nanami Momozono nie ma w życiu lekko, zwłaszcza będąc na utrzymaniu ojca-hazardzisty, który usiłuje spłacić rosnące długi kolejnymi zakładami. W zasadzie ucieczkę nastolatki z domu moglibyśmy uznać za szablonowy przejaw młodzieńczego buntu. Jednak w tej historii to pan tata daje nogę, zostawiając córkę na pastwę dłużników. W jednej chwili dziewczyna trafia na ulicę cały swój dobytek niosąc w małej torbie. Krótko mówiąc od dziewczynki z zapałkami jest biedniejsza o zapałki. Mimo iż ma dość własnych problemów ratuje nieznajomego mężczyznę przed psem. Ten w podzięce postanawia jej pomóc – oferuje, aby zaopiekowała się jego domem. Na koniec całuje skonsternowane dziewczę w czoło. Nanami z braku innych opcji udaje się pod wskazany adres, aby odkryć, że ów „dom” to w rzeczywistości… podupadająca świątynia. Jak się bowiem okazuje nieznajomy nie dość, że sam z niej uciekł, to na dodatek naznaczył dziewczynę jako bóstwo, aby mogła zamiast niego opiekować się świątynią i jej mieszkańcami. Problem w tym, że pewien rezydujący tam przystojny demon, wcale nie ma zamiaru służyć człowiekowi, a już zwłaszcza jakiejś zwykłej uczennicy. 
Ulubione postacie: jeszcze nie zdecydowałam
Opis wydania: matowa obwoluta z lakierem wybranym, rozmiar standardowy
Dlaczego mam to na półce: mangę czyta mi się póki co przyjemnie, troszkę lepiej od anime i w sumie zobaczę jak mi to dalej pójdzie :).

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆



Tytuł: Sakamichi no Apollon
Polski tytuł: Wzgórze Apolla
Autor: Yuki Kodama
Ilość tomów: 10 | 1 wydany w Polsce
Ilość zamówionych tomów:  1 + 1 zamówiony
Wydanie: polskie, JPF
Gatunek: josei, okruchy życia
Opis:  Ze względu na pracę ojca Kaoru Nishimi po raz kolejny zmienia miejsce zamieszkania. Chłopak nigdy nie miał dobrych kontaktów z innymi i to nie tylko z powodu częstych przeprowadzek, ale głównie przez swój charakter. Z początku nic nie zapowiada jakiegokolwiek przełomu, jednakże pewnego dnia Kaoru przypadkiem wpada na owianego złą sławą Sentaro Kawabuchiego i przy okazji poznaje jego przyjaciółkę z dzieciństwa, Ritsuko Mukae. Oboje przyjmują chłopaka bardzo ciepło i wygląda na to, że w końcu uda mu się odnaleźć w nowym miejscu. Tym bardziej, że czeka na niego nowa pasja, której na imię jazz. A wszystko to zaczęło się na Kiusiu w roku 1966.
Ulubione postacie: Już nie pamiętam z anime, ale chyba Sentaro, zobaczymy jak w mandze
Opis wydania: A5, obwoluta matowa, ugwarowienie języka (nie wszystkich postaci
Dlaczego mam to na półce: Strasznie przypadło mi do gustu anime, obejrzałam je jeszcze, kiedymiałam blokadę na oglądanie anime, a i tak mi się podobało. Historia o dojrzewaniu, historia o latach sześćdziesiątych. Chciałabym więcej takich tytułów w Polsce.

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆


Tytuł: Momochi-san to Ayakashi Ouji
Polski tytuł: Strażnik domu Momochi
Autor: Showoto Aya
Ilość tomów: 7+ | 6 wydane w Polsce
Ilość posiadanych tomów:  5 + 2 zamówione
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: shoujo, reverse harem, romans, supernatural
Opis:  Momochi Himari jest sierotą i zawsze miała w życiu pod górkę. Gdy więc pewnego dnia dowiaduje się, że odziedziczyła pewien stary dom? Cóż, z pewnością można powiedzieć, że niespodziewany spadek wywraca całe jej życie do góry nogami (choć sama jeszcze nie wie jak bardzo). Pomimo plotek że jest nawiedzony, dziewczyna postanawia się do niego wprowadzić i ku jej zaskoczeniu nie jest jego jedynym mieszkańcem. Spotyka w nim bowiem trzech tajemniczych mężczyzn, o których w żadnym przypadku nie można powiedzieć, że są zwyczajnymi ludźmi. Jak dalej potoczy się jej historia? Czy opowieści o duchach są prawdziwe? Kim są jej niespodziewani współlokatorzy. I jakie to tajemnice skrywają ściany jej nowego domu?
Ulubione postacie: jeszcze nie zdecydowałam
Opis wydania: powiększony, trochę ponad 150 stron na tom, błyszcząca obwoluta
Dlaczego mam to na półce: Sama fabuła mangi to taka reverse haremówka z bishounenami i stworkami uroczymi niemiłosiernie, i jak tylko te stworkopotworki ujrzałam, wiedziałam, że manga musi być moja. Ja w sumie za tymi wszystkimi reverse haremówkami nie przepadam jakoś, ale tu jest na tyle odciążenie, że manga próbuje jednocześnie być zwykłym shoujo, dlatego ilość bohaterów jest ograniczona, tylko jeden jest człowiekiem, a historie z domu Momochich mają nieco klimatu. cześniej mówiono mi, że siodzio tej autorki są głupie do bólu, więc to raczej zaskoczenie na plus. Sama kreska w sumie tego klimatu dodaje i kompozycyjnie strasznie mi te kadry siadają, jak mało w której mandze. 

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆

Tytuł: Otome Yokai Zakuro
Polski tytuł: Demon Maiden Zakuro
Autor: Hoshino Lily
Ilość tomów: 10+ | W Polsce wydanych 8
Ilość posiadanych tomów:  
Wydanie: polskie, Studio JG
Gatunek: romans, komedia, akcja, siły nadprzyrodzone
Opis: W epoce otwarcia Japonii na świat, ludzie i demony żyją obok siebie. Te ostatnie jednak spotykają się z ostracyzmem nowoczesnego społeczeństwa, traktowane jako relikt przeszłości. Rząd Meiji dolewa oliwy do ognia przyjmując kalendarz gregoriański bez porozumienia z demonami, co wywołuje lawinę przykrych incydentów wywołanych w ramach buntu przeciwko ludzkiemu reżimowi. By opanować sytuację, powstaje Ministerstwo ds. Demonian, w którym ludzie i demony współpracują ze sobą w nadziei na polepszenie stosunków obu stron. W taki sposób zaczyna się znajomość trzech przystojnych podporuczników z czterema dziewczętami półdemonami. Jedna z nich – wyjątkowo cięta na westernizację Zakuro, ulega urokowi szlachetnego Keia Agemakiego i już ma zmienić zdanie na temat przyjmowania zachodnich obyczajów, gdy nagle odkrywa, że obiekt jej westchnień od początku coś przed nią ukrywał…
Ulubione postacie: jestem w trakcie czytania
Opis wydania: matowa obwoluta
Dlaczego mam to na półce: Strasznie dużo osób jęczało na forum Waneko, że ciągle są z tą opóźnienia, a tak ją lubią, że uznałam "To musi być fajne mango". Teraz przeczytam i się dowiem czy to rzeczywiście był trafny zakup.

☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆

Tytuł: Love Stage!
Autor: Eiki Eiki, Zaou Taishi
Ilość tomów: 6+ | Wydanych w Polsce: 6
Ilość posiadanych tomów:  5 + 1 zamówiony
Wydanie: polskie, Waneko
Gatunek: boys love, komedia
Opis: Ojciec – sławny piosenkarz. Matka – gwiazda filmowa. Starszy brat – główny wokalista mega popularnego zespołu. Z taką rodziną drzwi do do bycia gwiazdą show biznesu są właściwie otwarte na oścież… ale Sena Izumi najchętniej trzymałby się tak daleko od świata gwiazd, muzyki i aktorów jak to tylko możliwe! Jedyne czego Sena chce od życia to święty spokój, kolejnych odcinków swojego ukochanego anime i rysowania mang. Jednak pewnego dnia otrzymuje on ofertę (należy tu dodać: ofertę z gatunku tych „nie do odrzucenia”) wystąpienia w reklamie u boku szalenie popularnego młodego aktora, którego nasz główny bohater poznał w pewnych dosyć dziwnych okolicznościach 10 lat wcześniej. Czy Senie uda się wrócić do wcześniejszego, spokojnego, życia? I czy w ogóle będzie chciał to zrobić?!
Ulubione postacie: Rei

Opis wydania: standardowe, błyszcząca obwoluta
Dlaczego mam to na półce: wygrałam prenumeratę na pierwszy tom, którego do dziś nie dostałam, jest mi smutno, ale dzielnie czekam. Jestem fanką Daigo, który był pierwowzorem Shougo.


☆*: .。. o(≧▽≦)o.。.:*☆

Póki co tyle

{ 13 komentarze... read them below or Comment }

  1. Ale dużo serii kupujesz, łał XD Ja z tego wszystkiego w łapach miałam zaledwie One Piece :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to tylko 5 serii, w tym 1 na ukończeniu i 2, które wychodzą co pół roku praktycznie XD (to nie tak, że mam jeszcze 4 serie zaczęte ale w prenumeratach-planowanych, nieeee XD)

      Usuń
  2. Welcome no NHK... Chciałabym kupować, ale tyle już tomów, że pewnie nie nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z wszystkich tytułów obecnie zbieram jedynie Niebiańską Podróż Feniksa, wiadomo ci może kiedy wyjdzie tomik 2? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisali tylko "Premiera drugiego tomu planowana jest na początek 2014 roku.".
      A NHK masz po prostu w ukończonych, czy się go pozbyłaś ;)?
      Ja generalnie z tych co zbieram polecam wszystko bardzo, może jeszcze poza "Kwiatami Grzechu", których nie jestem na 100% pewna.

      Usuń
    2. W ukończonych, dlatego już go pod tę grupę nie podciągnęłam. ^^

      Usuń
  4. Dwa ostatnie chciałabym zakupić, ale na razie muszę skończyć parę innych serii, np. NHK, Daisy i SA ( o innych nie wspomnę XD). A OP? Ehh wygram w Lottka to dokończę. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już 2 przedostatnie, bo zapomniałam o jednej serii polskiej xDD

      Usuń
  5. Cieszę się, że zdecydowałam się na Savage Garden :) Szkoda tylko, że tak długo trzeba czekać na kolejne tomiki. Ale też mam zamówiony już 2 tomik :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony szkoda, a z drugiej gdyby wszystko wychodziło regularnie zupełnie nie ogarnęłabym się z pieniędzmi.

      Usuń
  6. Mam savage garden, kwiaty grzechu i nhk :D Podziwiam wytrwałości a raczej funduszów w zbieraniu one piece'a też bym chciała :< Ale już mam Naruto tasiemca :D A chciałabym wszystkie te duże serie : Naruto w całości, bleach, one piece, fairy tail i soul eater :D Może kiedyś ... C:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja nie mam innego tasiemca niż One Piece, a i w tej serii jest dużo konkursów, w których można zdobyć kolejne tomiki ;D

      Usuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -