Ta strona korzysta z ciasteczek.
Jeśli się z tym nie zgadzasz zamknij bloga lub wyrzuć komputer przez okno.
Posted by : Otai wtorek, 8 października 2013

Wczoraj spontanicznie zmieniłam layout, mam nadzieję, że wam się spodoba, mimo że na Aokisowy rysunek poświęciłam milion lat uznałam, że to czas na zmiany. 4 muchomory i kurczak, z czego jeden muchomor ma łopatę zamiast ręki, BO JA TAK LUBIĘ, deal with it. Ostatnio ludzie szukają mojego bloga znowu po aokisowych opowiadaniach, więc ogłaszam wszem i wobec, że Aomine zaginął w lasach równikowych, a ja razem z nim. Serio. Może zacznę pisać dalej, jak mnie ząb przestanie kiedyś boleć.

Stosik nowości i stos rzeczy, których nadal nie przeczytałam
Czekałam na kilka rzeczy jeszcze do zestawienia, ale kiedy kolejny dzień słyszę, że nie było do mnie żadnej paczki to czuję się osłabiona (czekam na 5 w sumie X'D). No cóż, miejmy nadzieję, że będzie o czym pisać po październiku w takim razie. "Savage Garden" mające mieć premierę we wrześniu zostało przesunięte na październiki od 2 października idzie sobie do mnie. Konkurs "Madokowy" Waneko okazał się dla mnie jedną wielką traumą, bo nadal upominam się o mój drugi tom od 2 września i jak w tym tygodniu nadal nie przyjdzie to trzeba będzie smarować kolejnego maila. Tak, że te dwie mangi przejdą na kolejne zestawienie, a przynajmniej mam taką nadzieję, chociaż już tracę nadzieję przy Madoce. Przynajmniej druga zwyciężczyni w końcu dostała wczoraj swoją paczkę, więc może jak ja jeszcze trochę powalczę to też dostanę X'D. Z mojego zbioru odpadł też 1 tom "Grimms Manga" na rzecz wymiany na "Basement". Najlepsza zamiana to nie jest, ale nie narzekam, bo pod wieloma względami wolę to drugie i może łatwiej będzie sprzedać niż Grimmsy, których nikt nie chce. XD


Zacznijmy od owego Basement... Dostałam z drugiej ręki z odrobinę zmaltretowaną obwolutą, ale jeszcze do przeżycia i jestem zadowolona z wymiany. Grimmsy mimo teoretycznie ładnej kreski prezentowały się nie za dobrze - za dużo kadrów i rysunków, nasrane tak, że nie tylko ja uznałam, że wszystkiego było tam za dużo, a jak powszechnie wiadomo kadrowanie to rzecz ważna dla mnie. W Basement jest przynajmniej porządnie. No i Basement grubsze i większe od Grimmsów zdecydowanie, nie mówiąc już o tym, że to historia zamknięta więc nie wnerwia mnie, że mam tylko 1 tom. Ale tak jak mówię, może sprzedam, bo potrzebna mi kasa na co innego. 


Już wcześniej napisałam sobie krótką opinię zaraz po przeczytaniu, więc po prostu ją wkleję - Najbardziej podobają mi się z całości tła. I cieniowanie włosów. Postacie... na początku wydawało by się, że projekty postaci mają własny charakterystyczny styl, jednak szybko zostajemy wyprowadzeni z błędu. Co kadr postacie mają inne proporcje ciała, względem siebie, różnej wielkości ręce, raz są szczupli jak patyki, innym razem trochę szersi, raz proporcje są doroślejsze, a raz postaci dziecinnieją i nie wynika to absolutnie z celowej deformacji. Głównemu bohaterowi oberwało się też po oczach - raz są wąskie, a raz wielkie jak u głównej bohaterki. W każdym razie rysownik postaci powinien na przyszłość pamiętać, że projekt postaci to cała postać i wszystkie jej proporcje i nie stosować za każdym razem ich w innej formie. Sama historia to takie coś bardzo po łebkach. Ale na kolejną pochwałę zasługuje czyste schludne kadrowanie. Nie jest źle, ale bardziej stabilne projekty i proporcje postaci to dla studia Yumemori w przyszłości mus.


Pozostałe nabytki to ostatni już tom Ourana, który jak było widać na pierwszym zdjęciu oczekuje na przeczytanie wcześniejszych tomów. Ouran to jednak nie lekka lektura mimo byciem shoujo reverse haremówką, głównie przez bardzo dużą ilość tekstu i muszę sobie dawkować tomiki.  24 tom One Piece'a to początek nowej sagi, a do załogi dochodzi Robin, którą uwielbiam i zdecydowanie bardziej pasuje mi do załogi niż Vivi. Przez to, że przeczytałam ten tomik zaczęłam nadrabiać kolejne odcinki anime, teraz tylko +/- 300 epów i będę na bieżąco z anime XD. Ale ugh, OP to jednak najcudowniejsza seria .Tak z ciekawości sprawdziłam, kiedy wyszedł ten tomik w Japonii i... 1997 rok. Haha, ta seria skończy się w Polsce jak będę stara (powiedziałabym, że jak będę na emeryturze, ale emerytura wymaga posiadania pracy, doko dziadu jesteś). Do tego przedostatni tomik Welcome to N.H.K, po tym tomiku uznałam, że mangi absolutnie nie sprzedaję.


 Te popieprzone umysły postaci, które nie potrafią się odnaleźć w dzisiejszej rzeczywistości - tak bardzo ich rozumiem. Dobrze się bawiłam na tym tomie, teraz tylko poszukać funduszy na ostatni tomik i seria skompletowana. 
Na koniec zostawiłam sobie nowość, czyli pierwszy tomik Walkin' Butterfly. O wersji live action wspominałam wcześniej tutaj. Pierwsze dwa odcinki akurat pokrywają się z 2 zsubowanymi odcinkami, więc niczego fabularnie nowego nie poznałam, a jeśli chodzi o wersję to każda ma swoje plusy i minusy. Sama manga jest według mnie warta uwagi, bo postacie naprawdę mają dużo charakteru i są z krwi i kości, mimo przeżywania swoich własnych problemów są naprawdę dynamiczne. Nie dziwię się, że manga póki co zbiera pochlebne recenzje. Zdecydowanie nie powinno się porównywać tej mangi do takiego ParaKissa (byłam zaskoczona tym porównaniem tak szczerze powiedziawszy, bo przy oglądaniu dramy w ogóle mi to do głowy nie przyszło), bo jednak mamy tu do czynienia  mniej lub bardziej dorosłymi ludźmi, o trochę bardziej znośnej mentalności niż nieco zagubieni nastolatkowie i nie skupia się na modzie i ładnych artach, a na charakterach i historii, a wszystko osadzone jest w trochę bardziej realistycznej, a mniej idealistycznej rzeczywistości. Chyba po prostu wyrosłam z bycia w grupie docelowej ParaKissa i to było dla mnie fajne wtedy, kiedy Waneko to wydawało, dlatego u mnie zdecydowanie WB na plus. Generalnie to kupię pozostałe tomy, kiedy pojawi się taka możliwość. Tymczasem co do wydania to jest lepsze niż to, co przeglądałam od Taigi na konwentach, chociaż błędy w typesettingu się znalazły.

Ten chyba poraził mnie bardziej
Może to i lepiej, że nie dostałam wszystkiego we wrześniu, bo kto by czytał takie długie notki XD? Oby ta notka sprawiła, że wszystkie paczki przyjdą do mnie jutro .-.

{ 23 komentarze... read them below or Comment }

  1. Odpowiedzi
    1. Bwwwwwwwwwwwwwwwmushroommushrooombwwwwwwwmozgdokooooo

      Usuń
  2. Nowy lay dużo lepszy jakościowo od poprzedniego (ta zieleń uspokaja, a od kratek można było dostać oczopląsu), ale i tak wolałam stary ;^; No i nie podoba mi się to, że link "blogi innych" wypieprzyło do innej linijki. XD

    *leci do matrasa/empika po ostatniego ourana*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam blogi innych w tej samej linijce, może ci się czcionka nie załadowała XD?

      Usuń
    2. Faktycznie, teraz jest okej XDD nevermind~ cudowna jest ta zieleń www///
      Co to za teksturkę dałaś na ten rysunek? O:

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że Waneko szybko przyśle ci ten tomik.
    Prawda, że 7 tom NHK jest przecudowny? Yamazakiiiii~ Stanowczo mój ulubiony tom. ^^
    A teraz jeszcze o szablonie słów kilka, poprzedni też mi się bardzo podobał, ale jednak zmiany co jakiś czas to naprawdę fajna rzecz. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniejsze odstraszały mnie czasem ilości zboczeństw *nie jestem aż taką fanką ecchi, żeby się zachwycać marzeniami głównego bohatera*, a tu mimo faz, i to ostrych, nic mnie nie przytłaczało/drażniło.
      Zmienianie layoutu tylko spontanicznie u mnie XDDD

      Usuń
  4. Ty zmienisz szablon raz i świetnie Ci to wychodzi - a ja zmieniam co chwilę i jest okropnie XD Zatrudnię Cie do pomocy :D
    Walkin' Butterfly tak mnie kusiło troszku na początku. Ale jak się wpakowałam w DOGSy to zdecydowałam się nie tykać WB :) Za mało kasy T.T
    Tak się cieszę, że nie sprzedajesz NHK ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko biorę gotowca od bloggera i kilka rzeczy podmieniam na ich edytorze xDD a zazwyczaj inspiracji szukam w dziale scrabbooking na deviantarcie ;D
      To ja akurat odpuściłam DOGSy, bo są dłuższe i nieukończone. ;D

      Usuń
  5. Jaki kochany grzybek *-* *random*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przez to, ze znalazlam tego grzyba na necie zachcialo mi sie calego laya XDD

      Usuń
  6. Kurczę, też muszę zacząć pisać o mangu, wiecznie tylko animu i animu.
    Życzę Ci z całego serca, żeby Twoje paczki przyszły, nie ma nic lepszego, niż wyczekiwana paczka!
    Ostatnio również uzupełniłam Ourana do końca (tylko że mnie brakowało 6 tomów aż), ale na razie ledwo mam czas poczytać Pethop of Horrors, więc no, będzie na jakieś przymusowe wyłączenie internetów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że jak nie przyjdą po pewnym terminie, to znowu trzeba się męczyć z pisaniem wiadomości, że nic do mnie nie przyszło...
      Ourana kupiłam początkowo tylko dlatego, że ktoś dodawał do aukcji maskotkę Kyouyi *którego, khem khem, w wersji live action grał aktor lubiany przeze mnie z wielu powodów XD* i resztę to już dozbierałam z obowiązku tak jakby XD.
      Agh, Pet Shopa tak bardzo mam w planach, a tak nie mogę znaleźć na niego funduszy...

      Usuń
  7. Wstyd przyznać, ale otworzyłam swój 24 tomik tylko po to, aby poczytać SBS. Ale czas ruszyć dupsko i poczytać, bo niedługo znów będę się mieć kogo wypatrywać z utęsknieniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd, wstyd >:! Znaczy ja też nie przeczytałam swojego tomiku od razu, bo one są takie fajne długaśne, a ja lubię połykać tomy naraz XD

      Usuń
  8. Jaki śliczny ten nowy wystrój *____* zakochałam sięęęę! I te "Rozkmina Armina" XDDDDDDDDD. Co do mang, Sporo tego :O

    OdpowiedzUsuń
  9. Ah, grzybki są przecudne :)
    Basement również mam z wymiany i niestety żałuję, że się zamieniłam (mój biedny Innocent poszedł w świat TT_TT). Tak słabo napisanej i nudnej historii już dawno nie czytałam. Jakby ją na poczekaniu wymyślili :\ Kreska nawet nie brzydka, ale autorce zdecydowanie lepiej wychodzi rysowanie pojedynczych ilustracji niż komiks. No i bohaterowie z wyglądu przypominają tych z Bleacha, zwłaszcza wróżek wygląda kreska w kreskę jak Starrk. Za to tła są genialne i to chyba jedyne, co mi się w tym komiksie podobało. Chyba go sprzedam jakoś niedługo, bo miejsca na półce coraz mniej a są zdecydowanie lepsze komiksy do kupienia. Generalnie Yumegari z jego "polskimi mangami" mnie zawiodło, a szkoda bo chciałam kupić od nich jeszcze Over Eyes. Może ktoś się wymieni na Basement :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja przynajmniej nie jestem aż tak zawiedziona wymianą, ale ugh, Innocent zdecydowanie lepsze się wydaje D:. Ja też planowałam kupić Over Eyes, ale jak dowiedziałam się, że pierwszy tomik ma tylko 124 strony to uznałam, że póki co się wstrzymam z zakupem, może kiedyś pokuszę się o komplet 3 tomów ;)

      Usuń
  10. Zastanawiałam się nad Basementem ale jestem do swoich mang przywiązana (no może Garou-chan bym wymieniła ale kto to zechce...) a dzięki różnym opiniom chyba jednak się nie zdecyduję na zakup.
    Ourana będę musiała kiedyś riw podwędzić, to samo z WB (z tego co wiem wyrażała chęć kupna ale tu moja pamięć może zawodzić).
    OP mnie riw torturowała, sama również próbowałam ale jak jestem fanką shounenów, to akurat ten mi nie podchodzi. Chociaż Robin mi strasznie się z charakteru i wyglądu podoba (przynajmniej z tego co mi wmuszono do obejrzenia lub przypadkiem widziałam), ale nie będę chyba zabierać się za tak obszerną serię tylko dla jednej bohaterki.
    Powodzenia w dalszym zbieractwie, niech ci poczta przychylną będzie by paczuszki dochodziły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się udało Basement pozbyć wczoraj XDDD Na pewno jest lepsze od innych polskich mang tego typu, ale szału nie było. Ja też się przywiązuję, dlatego nie mogę sprzedać Ourana :< ... Tak to bym sprzedała, żeby mieć na nowe shoujo XDDD Taka zamiana.

      Usuń
  11. Widzę, że calkiem pokazny zbiorek! I Ourany *_*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyszłym miesiącu update zbiorku będzie jeszcze bardziej ubogie XD

      Usuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -