Posted by : Mabeshiba poniedziałek, 29 października 2012

Jakiś czas temu był sobie taki konkurs artbookowy w pewnym wydawnictwie, więc postanowiłam się zmobilizować do rysowania i chociaż wiedziałam, że nie mam szans wziąć udział. Wyznaczyłam sobie minimum 5 prac, mniej lub bardziej na temat i do 2 października po pracy się z tym wszystkim umęczałam. Potrenowałam przy okazji całkiem nowe techniki, których wcześniej nie używałam - uznałam, że to zawsze coś wygrać - tak zapieprzać z deadlinem. Koniec końców prace wysłałam 2 tygodnie przed końcem, bo nie mogłam już na nie patrzeć, a potem nie byłoby odwagi pewnie. Co mnie najbardziej zaskoczyło to to, że na ACP wyraźnie było napisane "Konkurs o tematyce yaoi"  w oficjalnym ogłoszeniu od wydawnictwa, natomiast na oficjalnej stronie wydawnictwa już nie dlatego niektóre prace nie mają nic wspólnego z yaoi z tego co widziałam. Ogólnie temat był taki... bardzo mało klarowny, że każdy mógł podejść do niego zupełnie inaczej i zaskoczeniem moim było ocenianie prac wedle zgodności z tematem... To chyba oczywiste, że każdy ma swoje poglądy na dany temat. Kiedy ja słyszę temat "Gdzie ci mężczyźni? - czyli faceci naszych marzeń" wydaje mi się, że będę miała do czynienia z milionem prac z rysunkami roznegliżowanych facetów z kaloryferem i egh... nie, nie kupiłabym takiego artbooka, a moje podejście do takich rzeczy jest zupełnie inne i nie jaram się gołymi klatami O_O. Coby zyskać jeszcze więcej do wszystkich artów użyłam moich własnych postaci, z komiksów, które kiedyś na pewno powstaną, a właściwie już są właściwie rozgrzebane.

 O, na przykład Mleczko i Kawusia*tam wyżej na początku notki*! Pierwszy raz kolorowałam traditional linearta w stylu "na animca". Jakoś tak... podobają mi się *fangerl własnych OCów*. Z resztą wymyślanie ich i ich historii w łóżku dla mężusia na dobranockę i tak czyni beri beri speszal na zawsze.

 ALE... To już nieważne z tym art bookiem! Tak jak mówiłam niczego się nie spodziewałam i też nic nie dostałam, bo koniec końców wynikami konkursu okazał się brak artbooka XD. Oh well, niestety nasz polski fandom rysunkowy jest tak bardzo mało rozbudowany, podczas gdy w innych krajach ludzie wydają jak leci, potrafią się zebrać do kupy i się wydawać u nas tylko pojedyncze jednostki się wybijają, a ja dodatkowo nie należę do żadnej grupy rysowników. Ale! Tu nie chodzi o mnie ;_; Ja chcę, żeby wydawali u nas doujiny tokusatsu!
To nie moje zdjęcie, to coś z tumblra. Tyle MabeJoe! Znaczy... nie chciałabym w Polsce szału na tokusatsu, dobrze mi w takim małym fandomiku, ale gdyby inne fandomy i możliwości wydawnicze były bardziej rozbudowane to na pewno i mały skrawek dla produkcji tokusatsu by się znalazł. Nie płakam, że mieszkam w Polsce, ale czasem chciałoby się wesprzeć swój fandom, a u nas ludzie lubią coś zupełnie innego. Mówiąc o czymś co mogłabym wesprzeć, wydawnictwo The Cold Desire robi ankietę o tym co chciałoby się zobaczyć w antologii dojinshi, jak ktoś nie ma na co głosować to mógłby pójść i złożyć (w ofierze) głos na Kuroko no Basket albo bidnego One Piece'a. Dobra, nieważne, jest w tej notce już za dużo o fandomach, a miała być prezentacja prac!
 Och, ciężko nazwać to pracą na konkurs, ale to mi pierwsze przyszło do głowy i naprawdę nie mogłam się powstrzymać, moje postacie Sebastian i Reizouko w cosplayu "Gdzie jest Wally?". Przecudownej urody chibiki, tak na wstęp.
Oto jest praca digitalowa co se machnęłam o tak, nie umiem robić digitali, więc ta praca była tak na rozkręcenie się, Mlko i Kawa w czerwonych habazierach. Habaziry do wykorzystania w przyszłości, bo fajne. Paint tool Sai.

Ło, a to taka nowa technika kolorowania akwarlkami, w sumi to nie jest do końca udana próba, ale niektóre rzczy mi się tu i tak okropni podobają. Dłoń i buźka Kawusi~~

O, a to jedna z dwóch prac, które obrazują moje podejście do facetów naszych marzeń. Takie przytulaski słodkie urocze, mało zboczone, same ciepłe uczucia, chociaż na tym to Kawusia dostał zawiasa, i to Miruku robi słodką minkę.

Oh, i na koniec, ta jest jakoś moją ulubioną i najbardziej mi siadła :D Do tematu nawiązuje tak jak poprzednia. To ołówkowy szkic pokolorowany na komputerze, też pierwszy raz czegoś takiego próbowałam i nie jst perfekt, nie wszystko się udało, ale i tak lobam tę pracę bardzo.

Publikuję, bo w sumie gdyby ogłosili taki konkurs jeszcze raz na pewno zrobiłabym coś zupełnie innego (może poza tymi na samej górze notki XD), bo to takie niepowalające na kolana kripery, a poza tym byłabym upierdliwsza z zadawaniem pytań.

To by było na tyle na dzisiejszy random, a jutro obiecana wtorkowa notka jak zwykle co wtorek.




{ 6 komentarze... read them below or Comment }

  1. I tak za kazdym razem wychodzi na to, ze malo co pamietamy z Kawusi z Mleczkiem lol XDDD Jestesmy failami. Ale jak chcialam Cie nagrac to nie D:

    Doujiny MabeJoe kurna :Q___ Daj mi jakiekolwiek skany, ja to chce zrobic T________T fuuuuuuuck.

    Ja jestem fangerlem #1 Kawusi i Mleczka i prosze mi nie zabierac tego miejsca! >D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze żeby był ten początek już zrobiony, potem możemy wymyślać dalej od nowa XD I tak pamiętasz więcej niż ja *ale obowiązkowo w łóżeczku :< XD*

    ;_; Jakbym umiała to bym sama takie rysowała i wydawała i nikt by w Polsce nie kupił oprócz nas XD

    Dops, dops. Mogę być numrem 1,5. XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ci zazdroszczę zdolności. Zawsze chciałam umieć malować, ale niestety mój poziom to nawet dzieci z podstawówki przebijają:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba kojarzę cię z jakiegoś cosplayu:) Rysunki są bardzo ładne i...niestety nieproporcjonalne. Ręce są czasem za długie,szyje itp. Mimo to kolory naprawiają wszystko,co staje sie niezauważalne dla oka. Wygląda świetnie i twój zamysł artystyczny podoba mi się,mimo tego że nie przepadam za rysowaniem typowej mangi.
    Pozdrawia serdecznie:)
    www.japonskiwachlarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i byłyby nieproporcjonalne w realistycznym kanonie, ale gdybym nie chciała wydłużać, modyfikować i zmieniać proporcje to nie sięgałabym po mangę, gdzie Japończyków tak naprawdę niewiele w tej kwestii ogranicza :)

      Usuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -