Ta strona korzysta z ciasteczek, jeśli się z tym nie zgadzasz zamknij bloga lub wyrzuć komputer przez okno.
Posted by : Otai wtorek, 27 marca 2012

Już drugi miesiąc nic nie pisałam, ale w sumie różnie to bywało. Teraz w końcu znalazłam chwilę i ukrytą motywację, żeby tu coś skrobnąć. Może zacznę od jakiegoś tematu, na którym się nie znam z obaw, że gdybym zaczeła pisać o czymś co mnie interesuje mogłabym tej notki nie skończyć i nie zapostować.
Zacznijmy od tego, że mój styl ubierania się to "załóż to na co masz dziś ochotę", "jak jest ładne i kosztuje mniej niż 30 zł to chcę". Ale popatrzeć na innych zawsze można. Fruitsy, gothic lolitki... to wszystko wydaje się dość popularne w Polsce, nawet amatorzy yamamb i ganguro się znajdą. Patrząc jednak na to jakie zdjęcia ostatnio są w modzie wśród młodzieży zastanawia mnie czemu ten "nurt" nie jest aż tak popularny? Może dlatego, że jest mniej "dziwny"? W każdym razie mnie się bardzo bardzo podoba, może akurat kogoś kto o nim nie słyszał zainteresuje.


Mori girl (leśna dziewczyna ;)) to nurt w modzie, który w Japonii rozpoczął się na dobre około 2006 roku na stronie mixi, gdzie strój pewnej dziewczyny został opisany "wygląda, jakby należał do kogoś kto mieszka w lesie".  Styl zyskał popularność w 2009 roku i teraz często można oglądać modelki ubrane w tym stylu w takich magazynach jak spoon., FUDGE, CUTie, valon czy fruits.


Styl ma się kojarzyć z "mieszkańcami lasu", cokolwiek to znaczy. Czyli ziemiste kolory, nieopinające ubrania, spódnice, poncza, bolerka, swetry szyte na drutach, elementy roślinne i zwierzące, dużo warstw i rzeczy hand-made są jak najbardziej na miejscu. Właściwie popularny ostatnio styl vintage wręcz zachęca do bycia mori girl.

Co do innych cech mori girls to są nimi naturalność, rozpuszczone włosy i krótkoobcięte paznokcie (najczęściej, wiadomo, że pisze tu o stereotypie). Uwielbiają sklepy z antykami, meblami, księgarnie, kolekcjonertwo i wędrowanie.

Przykładami i jakoby ikonami mori girls są znane aktorki, które wymienia się wręcz we wszystkich artykułach o tym nurcie. Te, które możecie kojarzyć to przede wszystkim Aoi Yuu, Miyazaki Aoi oraz Ueno Juri.
Aoi Yu.

Cokolwiek miało być jeszcze w tej notce to straciłam wenę. *fail*


Otai

{ 3 komentarze... read them below or Comment }

  1. Ukryta motywacja 8D (zawsze do uslug)

    Te wdzianka sa calkiem urocze na swoj sposob, chociaz noszenie tylu warstw wydaje mi sie troche niewygodne XD Latem tez tyle ich maja? @__@

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam w googlach jeszcze jakieś lżejsze sukienusie z takimi starymi koroneczkami, ale większość tych, które oglądałam jednak była warstwowa xD

      Usuń
  2. O rety, jeden z moich ulubionych stylów. Taki niby ciężki do noszenia, ale patrzy się na niego tak lekko i naturalnie ;^; Taki prosty, a skomplikowany, wiele bym mogła wymieniać co mi się podoba w nim Q w Q

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © Gekiuma Henshin - Rysunki na blogu moje - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -